13.09.2018 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 13.09.2018, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.509.2018.1.OA, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.509.2018.1.OA

Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektów.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 lipca 2018 r. (data wpływu 16 lipca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektów, pn. ,,Modernizacja i zagospodarowanie terenu (), ,,Kompleksowa termomodernizacja publicznych przedszkoli () oraz ,,Kompleksowa termomodernizacja Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej () jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 lipca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektów, pn. ,,Modernizacja i zagospodarowanie terenu (), ,,Kompleksowa termomodernizacja publicznych przedszkoli () oraz ,,Kompleksowa termomodernizacja Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej ().

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Zdarzenie faktyczne Nr 1: Gmina w 2016 roku wystąpiła o środki na ,,Modernizację i zagospodarowanie terenu () pochodzące z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO Województwa na lata 2014-2020. Art. 15 ust. 6 ustawy Ordynacja podatkowa stanowi, że nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań, dla realizacji których zostały powołane z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Inwestycja polegająca na modernizacji i zagospodarowaniu publicznego, ogólnodostępnego terenu należącego do Gminy w ramach powyżej przytoczonego programu, służyć będzie wyłącznie realizacji zadań własnych nałożonych na Gminę przepisami prawa (ustawa o samorządzie gminnym), dla których Gmina została powołana. Inwestycja dotyczy podniesienia atrakcyjności turystycznej i za korzystanie z niej nie są i nie będą pobierane opłaty. Samorządowe osoby prawne nie maja własnych struktur organizacyjnych, zaś nałożone na nie zadania wykonują za pośrednictwem Urzędu. Urząd nie ma możliwości prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej, dotyczącej rozliczeń podatku od towarów i usług dla samorządowych osób prawnych. W przedstawionym przypadku nie ma związku ze sprzedażą opodatkowaną bowiem jak wskazano we wniosku zrealizowana inwestycja nie będzie służyć do wykonywania czynności opodatkowanych. W związku z czym nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego, bądź zwrotu różnicy podatku. Gmina jest zobowiązana przedstawić przedmiotową interpretację indywidualną wraz z wnioskiem o płatność w celu rozliczenia inwestycji. Koszty związane z podatkiem od towarów i usług VAT z uwagi na zaistniałą sytuację zostały uwzględnione po stronie kosztów kwalifikowalnych projektu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne