05.12.2017 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 05.12.2017, sygn. 0115-KDIT2-2.4011.330.2017.1.MM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2-2.4011.330.2017.1.MM

W zakresie obowiązków płatnika w związku z przekazaniem osobom niebędącym klientami firmy w ramach akcji promocyjnych nagród o wartości nieprzekraczającej 760 zł.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 października 2017 r. (data wpływu 5 października 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przekazaniem osobom niebędącym klientami firmy w ramach akcji promocyjnych nagród o wartości nieprzekraczającej 760 zł jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 października 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przekazaniem osobom niebędącym klientami firmy w ramach akcji promocyjnych nagród o wartości nieprzekraczającej 760 zł.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest spółką dystrybucyjną należącą do grupy kapitałowej (dalej: Grupa). Spółka prowadzi działalność w zakresie dystrybucji żywności mrożonej w Polsce, w tym dostaw towarów nabywanych uprzednio u dostawców/producentów niezależnych, jak i dostawców/producentów organizacyjnie należących do Grupy.

W toku prowadzonej działalności, Wnioskodawca organizuje różnego rodzaju akcje wsparcia sprzedaży skierowane do osób fizycznych mających realny wpływ na decyzje zakupowe klientów Spółki. Co do zasady, klientami nabywającymi towary dystrybuowane przez Spółkę są sklepy, hurtownie, hotele i restauracje (dalej: Klienci). Zazwyczaj osobami mającymi realny wpływ na decyzje zakupowe danego Klienta są kierownicy sklepów/hurtowni bądź osoby na stanowiskach kupców, menedżerowie hoteli lub restauracji oraz kucharze. Z tego względu Spółka organizuje Akcje Promocyjne, w których wydaje tym osobom nagrody w zamian za obrót zrealizowany przez danego Klienta lub zakup przez danego Klienta określonego typu towarów (dalej: Akcje Promocyjne). Zatem w ramach Akcji Promocyjnych nagrody otrzymują osoby fizyczne niebędące Klientami Spółki, mające jednak znaczący wpływ na zakupy dokonywane przez Klientów. Przedmiotowy wniosek dotyczy sytuacji gdy nagrody wydawane są przez Spółkę osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne