Interpretacja indywidualna z dnia 15.05.2017, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.2.2017.1.PW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.2.2017.1.PW
Obowiązki płatnika w związku z przekazaniem konsumentom upominków związanych z akcją buy&get
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 lutego 2017 r. (data wpływu 2 marca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przekazaniem konsumentom upominków związanych z akcją buy&get jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 marca 2017 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przekazaniem konsumentom upominków związanych z akcją buy&get.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Spółka z o.o. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest częścią międzynarodowego koncernu działającego w przemyśle tytoniowym. Spółka prowadzi działalność gospodarczą, w ramach której zajmuje się produkcją i dystrybucją na terytorium Polski papierosów, wyrobów tytoniowych oraz komponentów do produkcji wyrobów tytoniowych. Spółka nie dokonuje sprzedaży wyrobów tytoniowych bezpośrednio na rzecz konsumentów, lecz sprzedaje je do hurtowni, które z kolei sprzedają towary do punktów sprzedaży detalicznej. Spółka wydaje konsumentom upominki związane z zakupem jej produktów (w ramach tzw. akcji buy&get). Wydanie upominku może nastąpić bezpośrednio w punkcie sprzedaży detalicznej za pośrednictwem sprzedawcy, tj. na podstawie umowy pomiędzy Spółką a prowadzącym punkt detaliczny, w chwili zakupu produktu z portfolio Spółki sprzedawca w punkcie detalicznym obowiązany jest wydać upominek kupującemu. Każdorazowo upominki, które wydawane są konsumentom, są dostarczane do punktu sprzedaży i finansowane przez Spółkę. Alternatywnie wydanie upominku może nastąpić za pośrednictwem podmiotu trzeciego, z którym współpracuje Wnioskodawca (agencją marketingową). W takiej sytuacji przy sprzedaży produktu Wnioskodawcy sprzedawca jedynie informuje konsumenta, który zakupił produkt z portfolio Spółki o możliwości i warunkach otrzymania upominku. Konsumenci wewnątrz opakowania znajdują kod promocyjny, który po zalogowaniu się do serwisu internetowego Spółki mogą wymienić na upominek (nagrodę). Obsługą strony internetowej Spółki i wydaniami upominków zajmuje się agencja marketingowa zatrudniona przez Spółkę. W takim przypadku upominki, które wydawane są przez agencję marketingową konsumentom w związku z zakupem produktu Spółki, dostarczane są do agencji marketingowej i finansowane przez Spółkę.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty