04.01.2017 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 04.01.2017, sygn. 3063-ILPP3.4512.129.2016.2.JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. 3063-ILPP3.4512.129.2016.2.JK

Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca może skorzystać z ulgi za złe długi oraz dokonać korekty podatku należnego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 25 października 2016 r. (data wpływu 27 października 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 21 grudnia 2016 r. (data wpływu 27 grudnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca może skorzystać z ulgi za złe długi oraz dokonać korekty podatku należnego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 października 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca może skorzystać z ulgi za złe długi oraz dokonać korekty podatku należnego. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 21 grudnia 2016 r. (data wpływu 27 grudnia 2016 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest producentem akcesoriów ochronnych do telefonów. Swoją działalność prowadzi między innymi przy pomocy sklepu internetowego. Do swoich klientów wysyła produkty za pośrednictwem firmy kurierskiej, z którą podpisał stosowną umowę. Przy wysyłkach określanych mianem za pobraniem klienci Wnioskodawcy przekazywali pieniądze za dostarczony towar do kuriera. Firma kurierska miała przekazywać środki uzyskane od klientów Wnioskodawcy, do których przesyłki wysyłane były za pobraniem na rachunek bankowy Wnioskodawcy. Z uwagi na błąd firmy kurierskiej środki za dostarczane towary za pobraniem nie wpłynęły do dnia dzisiejszego na konto Wnioskodawcy. Wnioskodawca zwrócił się o wyjaśnienia w tej sprawie do firmy kurierskiej, z uwagi na to, że na wskazanym rachunku bankowym nie ma żadnych wpłat od przewoźnika, pomimo tego, że była realizowana sprzedaż. Okazało się wówczas, że wskazany przez handlowca firmy kurierskiej numer rachunku nie należy do Wnioskodawcy, a środki z paczek realizowanych w opcji za pobraniem zostały przekazane na konto osoby trzeciej nieznanej Wnioskodawcy. Z informacji uzyskanych przez Wnioskodawcę wynika, że właścicielem konta, na które przelewane były sukcesywnie przez okres 3 lata środki pieniężne, jest osoba trzecia. Niestety przeprowadzone licznie negocjacje Wnioskodawcy z firmą kurierem i osobą trzecią, na rachunek której zostały przelane środki z pobrań należne Wnioskodawcy, nie przyczyniły się do ustalenia wspólnych stanowisk w sprawie oraz zwrotu środków należnych Wnioskodawcy. Wnioskodawca zgłosił sprawę do odpowiednich organów. Zapłata za wysłane towary nie wpłynęła na konto Wnioskodawcy, firma kurierska przekazała te środki na rachunek bankowy nienależący do Wnioskodawcy.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne