20.05.2016 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 20.05.2016, sygn. IPPP3/4512-81/16-5/JŻ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-81/16-5/JŻ

Prawo do odliczenia podatku VAT z faktury dokumentującej usługę marketingową.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 1 lutego 2016 r. (data wpływu 3 lutego 2016 r.), uzupełnionym w dniu 10 maja 2016 r. (data wpływu 12 maja 2016 r.), na wezwanie tut. Organu z dnia 22 kwietnia 2016 r. (skutecznie doręczone dnia 4 maja 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z faktury dokumentującej usługę marketingową (pytanie nr 10) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 lutego 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z faktury dokumentującej usługę marketingową. Wniosek został uzupełniony w dniu 10 maja 2016 r. (data wpływu 12 maja 2016 r.), na wezwanie tut. Organu z dnia 22 kwietnia 2016 r. (skutecznie doręczone dnia 4 maja 2016 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) należy do koncernu L. Spółka jest zarejestrowana na VAT w Polsce. Głównym przedmiotem działalności Spółki jest sprzedaż alkoholi wybranych krajowych i zagranicznych Producentów na rynku polskim.

W ramach zawartych z Producentami umów dystrybucyjnych, Spółka nabywa od nich towary (alkohole). Ponadto, umowy te przewidują, że Spółka zobowiązana jest do wykonywania kompleksowych czynności promocyjno marketingowych, zmierzających do zwiększenia sprzedaży danych produktów wytwarzanych przez Producentów. Zgodnie z zawartymi umowami dystrybucyjnymi, za wykonywane kompleksowe usługi Spółka otrzymuje wynagrodzenie - marżę handlową - kalkulowane według ustalonego mechanizmu. Na podstawie umów dystrybucyjnych Spółka podejmuje z własnej inicjatywy szereg działań służących promocji i reklamie dystrybuowanych produktów wytwarzanych przez Producentów (akcje marketingowe, promocyjne, reklamowe), w ramach których Spółka dokonuje również wydania towarów na rzecz podmiotów trzecich.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne