17.02.2016 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 17.02.2016, sygn. IPTPB1/4511-778/15-3/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPB1/4511-778/15-3/MD

Płatnik sprzedaż premiowa nagrody przyznawane osobom prowadzącym działalność gospodarczą

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) w zw. z art. 16 ustawy z dnia 10 września 2015 r. o zmianie ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U., poz. 1649) oraz § 5 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 listopada 2015 r. (data wpływu 20 listopada 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z prowadzoną sprzedażą premiową jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 listopada 2015 r. do Izby Skarbowej w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej wpłynął wniosek z dnia 16 listopada 2015 r. dotyczący podatku dochodowego od osób fizycznych.

Pismem z dnia 25 listopada 2015 r., Nr IBPB-2-1/4511-526/15/PM (data wpływu 30 listopada 2015 r.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, działający na podstawie art. 170 § 1 w związku z art. 14h ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) przekazał wniosek Dyrektorowi Izby Skarbowej w Łodzi, celem załatwienia według właściwości, stosownie do § 5 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca swoje wyroby gotowe sprzedaje przez sieć dealerską na podstawie zawartych umów o współpracy. Odbiorcami wyrobów gotowych są podmioty prowadzące działalność gospodarczą: osoby prawne (spółki kapitałowe), spółki osobowe, spółki cywilne, jak też osoby fizyczne prowadzące samodzielnie działalność gospodarczą. W związku z prowadzeniem działalności na konkurencyjnym rynku Wnioskodawca stosuje różne formy wspomagania sprzedaży do sieci dealerskiej. Mają one charakter motywacyjny, uatrakcyjniają sprzedaż, mają na celu zwiększenie sprzedaży produktów oraz uzyskanie płynności produkcyjnej i magazynowej.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne