Interpretacja indywidualna z dnia 01.08.2016, sygn. ILPP5/4512-1-157/16-3/AG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP5/4512-1-157/16-3/AG
Podatek od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT na wykonanie wykopów ziemnych pod bryłę budynku wraz z wywozem urobku i usunięciem elementów betonowych oraz na wykopy pod budowle infrastruktury towarzyszącej inwestycji i przygotowanie stanowiska myjni.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 23 maja 2016 r. (data wpływu 25 maja 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT na:
- wykonanie wykopów ziemnych pod bryłę budynku wraz z wywozem urobku i usunięciem elementów betonowych jest nieprawidłowe,
- wykopy pod budowle infrastruktury towarzyszącej inwestycji oraz przygotowanie stanowiska myjni jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 maja 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT: na wykonanie wykopów ziemnych pod bryłę budynku wraz z wywozem urobku i usunięciem elementów betonowych oraz na wykopy pod budowle infrastruktury towarzyszącej inwestycji i przygotowanie stanowiska myjni.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, prowadzącym działalność w zakresie wykonywania prac ziemnych pod inwestycje budowlane. W ramach zawartej umowy z kontrahentem wykonano prace polegające na dokonaniu wykopów ziemnych pod bryłę budynku wraz z wywozem urobku usunięto elementy betonowe, wykonano wykopy pod budowle towarzyszące inwestycji, takie jak drogi dojazdowe oraz stanowisko myjni. Umowa zawarta z inwestorem określała zakres prac i wskazywała na zakres inwestycji. Zgodnie z oświadczeniem inwestora, wykonywane prace dotyczyły inwestycji określanej jako budowa budynku mieszkalnego wielokondygnacyjnego z garażem podziemnym i stanowiskami parkingowymi naziemnymi. Po zakończeniu robót Wnioskodawca wystawił fakturę i do całości wykonanej usługi zastosował opodatkowanie stawką podatku od towarów i usług w wysokości 23%. Fakturowanie prac następowało wieloetapowo w okresie od grudnia 2014 r. do sierpnia 2015 r. Inwestor przyjął faktury do rozliczenia, jednak we wrześniu 2015 r. zwrócił się o zmianę opodatkowania i zażądał zastosowania stawki obniżonej w wysokości 8%. Swoje stanowisko opiera na stwierdzeniu, że prace związane z wybudowaniem budynku mieszkalnego zgodnie z planami budowlanymi zakwalifikowanego jako PKOB 1122 powinny być objęte stawką 8%. Inwestor nie przedkłada oświadczenia, że inwestycja jest realizowana w ramach społecznego programu mieszkaniowego, jak również w udostępnionych Wnioskodawcy planach budowlanych nie ma takiego stwierdzenia.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty