Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606716)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88754)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35850)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    06.06.2016 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 06.06.2016, sygn. ITPP1/4512-134/16/KM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/4512-134/16/KM

    Czy zgodnie z art. 86 ust. 2h ustawy z dnia 9 kwietnia 2015 r. Wnioskodawca może zastosować przy wyborze sposobu określenia proporcji inny wzór i inne dane niż w rozporządzeniu Ministra Finansów? Czy jednostka musi stosować tzw. wskaźnik preproporcji przy nabyciach towarów i usług według wzoru określonego przez Ministra Finansów w Rozporządzeniu z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawne sposobu określania zakresu wykorzystywania nabywanych towarów i usług do celów działalności gospodarczej w przypadku niektórych podatników?

    Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 23 lutego 2015 r. (data wpływu 24 lutego 2016 r.), uzupełnionym w dniu 17 maja 2016 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości określenia proporcji w inny sposób niż w rozporządzeniu Ministra Finansów, tj. według metody kosztowej jest nieprawidłowe.

    UZASADNIENIE

    W dniu 24 lutego 2016 r. został złożony wniosek uzupełniony w dniu 17 maja 2016 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości określenia proporcji w inny sposób niż w rozporządzeniu Ministra Finansów, tj. według metody kosztowej.

    We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

    Wnioskodawca jest muzeum samorządowym, jednostką nie nastawioną na osiąganie zysku. Podstawowym źródłem utrzymania i rozwoju muzeum są dotacje podmiotowe oraz celowe na zadania, przyznane przez organizatora - Urząd Marszałkowski Województwa w . Muzeum prowadzi działalność stricte gospodarczą tylko w sezonie, tj. od kwietnia do października każdego roku. W pozostałe miesiące muzeum jest otwierane jedynie dla ewentualnych grup zwiedzających. Są to sporadyczne przypadki. Ponadto muzeum prowadzi również kulturalną działalność, podlegającą zwolnieniu przedmiotowemu zgodnie z art. 43 pkt 33 ustawy o podatku od towarów i usług. Są to usługi kulturalne bezpłatne. Muzeum jest czynnym podatnikiem VAT. Do końca 2015 r. Wnioskodawca odliczał 100% podatku VAT od zakupów niezwiązanych z usługami bezpłatnymi. W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 9 kwietnia 2015 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy prawo zamówień publicznych, Wnioskodawca musi zastosować proporcję przy odliczaniu podatku VAT od zakupów. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie sposobu określania zakresu wykorzystywania nabywanych towarów i usług do celów działalności gospodarczej w przypadku niektórych podatników mocno ogranicza wysokość odliczanego podatku VAT. Według Wnioskodawcy sposób określenia proporcji wykazany w paragrafie 4.1. nie odpowiada najbardziej specyfice wykonywanej przez muzeum działalności i dokonywanych nabyć oraz ogranicza wybór danych możliwych do zastosowania przy wyborze sposobu określenia proporcji. Ustawa z dnia 9 kwietnia 2015 r. nie wprowadzała takich ograniczeń, gdyż sposób wyboru danych do sposobu określenia proporcji nie był katalogiem zamkniętym i dawał możliwość podatnikowi wyboru zakresu danych, które najbardziej odpowiadały specyfice działalności podatnika.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Czy przejście na ryczałt zmienia prawo do odliczenia VAT
    • Jak rozliczyć w księgach rachunkowych krótkoterminowy najem maszyn budowlanych
    • Kiedy można odliczyć VAT z faktur wystawianych w ramach samofakturowania
    • Czy można odliczyć VAT od usług noclegowych i gastronomicznych służących do realizacji eventu
    • USTAWA z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług Art./§ 86
    ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne
    02.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 2 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.744.2025.3.IK
    Czytaj więcej
    28.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 28 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.731.2025.2.SR
    Czytaj więcej
    28.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 28 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.1040.2025.1.KC
    Czytaj więcej
    28.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 28 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.810.2025.2.SR
    Czytaj więcej
    27.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 27 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.572.2025.2.PM
    Czytaj więcej
    27.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 27 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.624.2025.2.AS
    Czytaj więcej
    26.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 26 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.942.2025.1.AKO
    Czytaj więcej
    26.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 26 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.873.2025.1.WL
    Czytaj więcej
    26.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 26 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.468.2019.16.RST
    Czytaj więcej
    25.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 25 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.610.2025.2.RST
    Czytaj więcej
    24.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 24 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.452.2025.2.MK
    Czytaj więcej
    24.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 24 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.800.2025.4.MKA
    Czytaj więcej
    24.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 24 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.693.2025.2.KS
    Czytaj więcej
    24.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 24 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.950.2025.1.WL
    Czytaj więcej
    24.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 24 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.949.2025.2.ŻR
    Czytaj więcej
    24.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 24 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.610.2025.2.KS
    Czytaj więcej
    24.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 24 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.608.2025.2.JO
    Czytaj więcej
    24.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 24 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.375.2020.12.S.IG
    Czytaj więcej
    24.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 24 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.628.2020.20.WH
    Czytaj więcej
    21.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 21 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.603.2025.2.RST
    Czytaj więcej
    21.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 21 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.516.2025.1.MK
    Czytaj więcej
    21.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 21 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.929.2025.2.WL
    Czytaj więcej
    21.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 21 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.593.2025.2.RST
    Czytaj więcej
    21.11.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 21 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.593.2025.2.WK
    Czytaj więcej
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.