Interpretacja indywidualna z dnia 01.07.2015, sygn. IPPB1/4511-521/15-3/EC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/4511-521/15-3/EC
Czy Sprzedający w związku z faktem przekazania nagrody kupującemu uprawnionemu do uzyskania nagrody na skutek udziału w sprzedaży premiowej występować będzie w roli płatnika podatku od osób fizycznych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015, poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 22 kwietnia 2015 r. (data wpływu 30 kwietnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z wydawaniem nagród uczestnikom akcji promocyjnej w formie sprzedaży premiowej - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 kwietnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z wydawaniem nagród uczestnikom akcji promocyjnej w formie sprzedaży premiowej.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca X. spółka z o. o., (zwana w dalszej części także "Spółką" lub "Sprzedającym") trudni się między innymi sprzedażą papieru dla poligrafii i biur, materiałów z tworzyw sztucznych , służących do produkcji reklamowej oraz płyt syntetycznych.
W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Spółka zamierza organizować promocje na zasadach sprzedaży premiowej, których celem będzie wsparcie produktów znajdujących się w asortymencie Wnioskodawcy oraz zwiększenie ich poziomu sprzedaży. Sprzedaż premiowa będzie organizowana na podstawie regulaminu, który będzie określał zasady uzyskania prawa do nagrody pod warunkiem osiągnięcia przez kupujących określonego pułapu zakupów. Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwać będzie komisja składająca się z przedstawicieli Wnioskodawcy. Wśród potencjalnych uczestników sprzedaży premiowej znajdą się klienci Sprzedającego, będący przedsiębiorcami w myśl Ustawy z dnia 2 lipca 2004 roku o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2007 r., Nr 173, poz. 1807 ze zm,), należący do dwóch grup podatników, tj. rozliczających się z podatku dochodowego, jako osoby fizyczne lub jako osoby prawne. Regulamin sprzedaży premiowej, w okresie obowiązywania sprzedaży będzie się znajdował w siedzibie Wnioskodawcy, a także może zostać rozesłany do zainteresowanych klientów Wnioskodawcy (zwanych w dalszej części także "Kupującymi").
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty