Interpretacja indywidualna z dnia 15.04.2015, sygn. IPPP1/4512-100/15-2/KC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-100/15-2/KC
w zakresie stawki podatku w wysokości 8% dla świadczonych usług wejścia do klubu fitness czy obiektu sportowego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 2 lutego 2015 r. (data wpływu 5 lutego 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku w wysokości 8% dla świadczonych usług wejścia do klubu fitness czy obiektu sportowego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 lutego 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku w wysokości 8% dla świadczonych usług wejścia do klubu fitness czy obiektu sportowego.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest polską spółką kapitałową, zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Spółka prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie sprzedaży abonamentów uprawniających do korzystania z usług sportowych i rekreacyjnych oferowanych przez określonych usługodawców (partnerów Spółki prowadzących działalność gospodarczą w tym zakresie).
Model biznesowy
Wnioskodawca stworzył program (abonament) kojarzący usługodawców zajmujących się działalnością sportową i rekreacyjną z docelowymi klientami (w tym przypadku z osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej, będącymi głównie słuchaczami uczelni wyższych).
Z perspektywy partnerów Wnioskodawcy, korzyścią z uczestnictwa w programie jest możliwość dotarcia do szerokiej bazy klientów (przy minimalnych nakładach marketingowych). Z punktu widzenia klienta docelowego, korzyścią z uczestnictwa w programie jest dostęp do szerokiej bazy partnerów (usługodawców) w zamian za jeden abonament. Wnioskodawca realizuje natomiast swoją korzyść w formie prowizji z odsprzedaży usług partnerów do klientów docelowych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty