02.04.2015 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 02.04.2015, sygn. IBPP4/4512-8/15/PK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/4512-8/15/PK

Rozpoznanie świadczonych usług jako usługi elektroniczne oraz w zakresie obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej tych usług

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 17 grudnia 2014 r. (data wpływu 5 stycznia 2015 r.), uzupełnionym (data wpływu 2 lutego 2015 r.), o udzielenie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie rozpoznania świadczonych usług jako usługi elektroniczne oraz w zakresie obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej tych usług jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 stycznia 2015 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie rozpoznania świadczonych usług jako usługi elektroniczne oraz w zakresie obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej tych usług. Ww. wniosek został uzupełniony na wezwanie Organu znak: IBPP4/4512-8/15/PK z 20 stycznia 2015 r.

We wniosku przedstawiono zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest spółką jawną, z siedzibą w Polsce, podatnikiem VAT. Prowadzi serwis internetowy, w ramach którego świadczy usługi dla klientów (Klienci), zarówno przedsiębiorców, jak i osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.

Zgodnie z Regulaminem Wnioskodawca świadczy wyłącznie usługi drogą elektroniczną poprzez sieć Internet (on-line) za pomocą środków komunikacji elektronicznej poprzez serwis internetowy (Serwis). Usługa ta polega na zapewnieniu Klientowi możliwości korzystania z systemu rozwiązań teleinformatycznych zawartych w Serwisie -Systemu ..., zwanego dalej Systemem, którego główny element stanowi tzw. Panel Klienta (Panel). Celem systemu jest ułatwienie Klientowi uzyskania szybkiej porady prawnej, zwanej dalej Poradą online, bez wychodzenia z domu za przystępną cenę. Wnioskodawca nie prowadzi stacjonarnego punktu świadczenia usług, takiego jak biuro czy kancelaria i nie przyjmuje Klientów w punktach stacjonarnych. Jedyną drogą skorzystania z usług świadczonych przez Wnioskodawcę jest droga elektroniczna. Klient uzyskuje od Usługodawcy możliwość korzystania z Systemu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne