Interpretacja indywidualna z dnia 16.06.2015, sygn. ILPP1/4512-1-245/15-2/JSK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-245/15-2/JSK
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT udostępnienia Przedstawicielom telefonów komórkowych, samochodów oraz laptopów w celu świadczenia usług marketingowo-informacyjnych na rzecz Wnioskodawcy.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 30 marca 2015 r. (data wpływu 3 kwietnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT udostępnienia Przedstawicielom telefonów komórkowych, samochodów oraz laptopów w celu świadczenia usług marketingowo-informacyjnych na rzecz Wnioskodawcy jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 kwietnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT udostępnienia Przedstawicielom telefonów komórkowych, samochodów oraz laptopów w celu świadczenia usług marketingowo-informacyjnych na rzecz Wnioskodawcy.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie sprzedaży (dystrybucji) leków, suplementów diety, surowców farmaceutycznych i innych produktów farmaceutycznych, jak również świadczy usługi marketingowo-informacyjne dla innych podmiotów gospodarczych w celu zwiększenia sprzedaży produktów leczniczych i innych produktów farmaceutycznych będących w ofercie tych podmiotów. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.
Wnioskodawca zawiera umowy na świadczenie usług marketingowo-informacyjnych z osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą przedstawicielami handlowymi (dalej: Przedstawiciele). Świadczone przez Przedstawicieli usługi marketingowo-informacyjne polegają w szczególności na reprezentowaniu Wnioskodawcy lub innych podmiotów gospodarczych, dla których Wnioskodawca świadczy usługi na wskazanym obszarze geograficznym, pozyskiwaniu nowych klientów dla Wnioskodawcy, utrzymywaniu relacji z klientami dotychczas pozyskanymi, promowaniu produktów będących w ofercie Wnioskodawcy lub innych podmiotów gospodarczych, dla których Wnioskodawca świadczy usługi, ich reklamie. Celem zawieranych z Przedstawicielami umów jest intensyfikacja sprzedaży produktów będących w ofercie Wnioskodawcy lub innych podmiotów gospodarczych, dla których Wnioskodawca świadczy usługi, rozszerzenie sieci dystrybucji, przekazywanie informacji o produktach, a także poprawa wizerunku marki produktów będących w ofercie Wnioskodawcy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty