23.01.2015 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 23.01.2015, sygn. ITPP3/443-614b/14/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-614b/14/MD

Opodatkowanie w kraju dostaw towarów niewspólnotowych, transportowanych w procedurze tranzytu z terytorium kraju do państwa trzeciego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 17 października 2014 r. (data wpływu 24 października 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania w kraju dostaw towarów niewspólnotowych, transportowanych w procedurze tranzytu z terytorium kraju do państwa trzeciego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 października 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania w kraju dostaw towarów niewspólnotowych, transportowanych w procedurze tranzytu z terytorium kraju do państwa trzeciego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

S.(dalej jako Spółka) zajmuje się produkcją i sprzedażą części do statków na terenie kraju oraz poza jego granicami. W ramach prowadzonej działalności Spółka dokonuje transakcji według poniższego schematu. Spółka nabywa towary od kontrahenta z kraju trzeciego (Chiny, Japonia, USA). Za zorganizowanie frachtu morskiego z portu kraju trzeciego do portu w Polsce odpowiada Spółka. Faktury za fracht są wystawiane na Spółkę i przez nią opłacane. Towary transportowane są na teren Wolnego Obszaru Celnego w i obejmowane procedurą tranzytu. Towary nie są dopuszczane do obrotu na terytorium Polski. Następnie towary są sprzedawane. W procedurze tranzytu przemieszczane są do portu w Hamburgu, skąd statkiem zostają dostarczane do odbiorcy ostatecznego poza granicami Unii Europejskiej (Chiny, Japonia). Za organizację transportu do odbiorcy odpowiedzialna jest Spółka. Odprawa celna i powstanie długu celnego następuje u ostatecznego nabywcy (w kraju trzecim). Zgodnie z kontraktami zawartymi z klientami towar zostaje dostarczony do odbiorcy na zasadach Incoterms: DAP lub CFR. W pierwszym przypadku prawo własności do towaru przechodzi na nabywcę w momencie dostarczenia towaru do miejsca ostatecznego odbioru. W drugim przypadku prawo własności do towaru przechodzi na nabywcę w momencie dostarczenia go do umówionego miejsca jakim może być np. port w Korei. Spółka posiada różne dokumenty celne potwierdzające warunki realizacji opisanej wyżej transakcji:

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne