31.12.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 31.12.2014, sygn. ILPP1/443-932/14-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-932/14-2/MK

Podatek od towarów i usług w zakresie uznania nieodpłatnego dojazdu pracowników za odpłatne świadczenie usług.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 26 września 2014 r. (data wpływu 6 października 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania nieodpłatnego dojazdu pracowników za odpłatne świadczenie usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 października 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania nieodpłatnego dojazdu pracowników za odpłatne świadczenie usług.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

A Sp. z o.o. (dalej: Spółka) jest spółką produkcyjną z branży spożywczej czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: podatek VAT), wykonującym czynności opodatkowane podatkiem VAT.

Zakład produkcyjny Spółki znajduje się w S., około 20 km od W., natomiast centrala Spółki, w której pracują przede wszystkim osoby odpowiedzialne za obsługę administracyjną Spółki, znajduje się w S., około 20 km od P.

W celu prowadzenia działalności gospodarczej opodatkowanej podatkiem VAT, Spółka zatrudnia pracowników, których miejsce zamieszkania jest oddalone od zakładu produkcyjnego i centrali Spółki (miejsca pracy pracowników) o kilkanaście i kilkadziesiąt kilometrów.

Położenie zakładu produkcyjnego i centrali Spółki poza obszarami gęsto zamieszkanymi, jest korzystne ze względów logistycznych i ekonomicznych (w przypadku zakładu produkcyjnego wybór jego lokalizacji był motywowany dostępnością terenu inwestycyjnego dedykowanego pod działalność gospodarczą, który zapewnia miejsce dla kompleksowej infrastruktury pozwalającej na funkcjonowanie zakładu produkcyjnego: od specjalistycznego magazynu surowców - płodów rolnych, poprzez hale produkcyjne, oczyszczalnię ścieków po centrum logistyczne; w przypadku zaś centrali głównym motywem wyboru lokalizacji była bliskość magazynu, administracji sprzedaży oraz centrum usług księgowych), z drugiej jednak strony powoduje, że dojazd do miejsca pracy z wykorzystaniem środków komunikacji publicznej jest dla niektórych pracowników niemożliwy - ze względu na brak połączeń, które umożliwiałyby pracownikom dogodne dotarcie do miejsca pracy, lub znacznie utrudniony - z uwagi na konieczność wielokrotnych przesiadek, konieczność pokonywania znacznych odległości pieszo, konstrukcje rozkładów jazdy nieodpowiadające godzinom rozpoczęcia i zakończenia pracy w Spółce, itp.

Wskazane powyżej okoliczności powodują, że pracownicy Spółki mogą mieć trudności z dotarciem do miejsca pracy w oznaczonych porach, co w konsekwencji może zakłócać organizację pracy w Spółce i narażać Spółkę na dodatkowe koszty / straty związane ze spadkiem efektywności produkcji czy nawet utratą jej ciągłości.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne