08.10.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 08.10.2014, sygn. ITPP2-443/938/14/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2-443/938/14/AP

Obowiązek dokonania korekty podatku przez nabywcę przedsiębiorstwa oraz sposób jej dokonania

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 lipca 2014 r. (data wpływu 14 lipca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów usług w zakresie uprawnienia do dokonywania przez Spółkę, jako nabywcę przedsiębiorstwa, korekt podatku naliczonego z faktur dokumentujących zakup przez Gminę towarów i usług wniesionych aportem i sposobu dokonania tych korekt jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 lipca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uprawnienia do dokonywania przez Spółkę, jako nabywcę przedsiębiorstwa, korekt podatku naliczonego z faktur dokumentujących zakup przez Gminę towarów i usług wniesionych aportem i sposobu dokonania tych korekt.

We wniosku przedstawiono następujące stany faktyczne.

Spółka jest podmiotem powołanym przez Gminę, prowadzącym działalność m.in. w zakresie poboru, uzdatniania i dostarczania wody oraz odprowadzania i oczyszczania ścieków. Jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT).

W latach od 1990 r. do 2011 r. Gmina realizowała inwestycję, której wynikiem było powstanie majątku stałego związanego z gospodarką wodno-kanalizacyjną. W części poniesione wydatki zostały sfinansowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej. Przedmiotowe składniki majątku spełniają przesłanki uznania za środki trwałe, podlegające amortyzacji. W skład przedmiotowego majątku stałego wchodzą budynki, budowle, maszyny i urządzenia. Po ukończeniu inwestycji i oddaniu jej do użytku, Gmina nie planowała samodzielnego prowadzenia działalności opodatkowanej związanej z powyższą inwestycją, przekazała majątek do zakładu budżetowego (dalej: Zakład). W konsekwencji, Gmina uznawała, że nie jest uprawniona do dokonania odliczenia VAT naliczonego wykazanego na fakturach dokumentujących poniesione wydatki.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne