30.06.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 30.06.2014, sygn. ITPB1/415-445/14/WM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/415-445/14/WM

Czy spółka prawidłowo kwalifikuje wypłacane premie indywidualnym użytkownikom nie prowadzącym działalności gospodarczej, do przychodów z innych źródeł w myśl art. 20 ust. 1 w zw. z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?Czy od tak wypłacanych premii pieniężnych, spółka będzie obowiązana do poboru i odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 15 kwietnia 2014 r. (data wpływu 17 kwietnia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z wypłatą premii z tytułu uczestnictwa w programie lojalnościowym jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 kwietnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z wypłatą premii z tytułu uczestnictwa w programie lojalnościowym.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Podstawowym celem działalności spółki z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa będzie prowadzenie internetowej platformy handlowej (serwis) łączącej sprzedawców i kupujących, w którym sprzedawane będą przez użytkowników serwisu (sprzedawców) przede wszystkim markowe artykuły. Najważniejszą cechą wyróżniającą działalność spółki będzie oparcie jej o autorski, prosumencki program lojalnościowy dla grup konsumenckich stworzony w oparciu o ideę marketingu wielopoziomowego. Generalnie przedmiotowy program polega na łączeniu poszczególnych kupujących serwisu w grupy zakupowe. Grupy zakupowe tworzone będą poprzez system rekomendacji polegający na tym, iż rejestracja nowego klienta w serwisie (tj. użytkownika rekomendowanego) możliwa jest za pośrednictwem użytkownika już zarejestrowanego (tj. użytkownika rekomendującego) w wyniku użycia jego linku referencyjnego lub poprzez automatyczne dodanie przez serwis nowego użytkownika do grupy zakupowej. Tak zarejestrowany użytkownik rekomendowany ma z kolei prawo do rekomendowania dalszych użytkowników, którzy w łańcuchu rekomendacji mają prawo analogiczne itd. W ten sposób tworzy się grupa zakupowa konsumenta rekomendującego, tj. składa się ona nie tylko z konsumentów rekomendowanych przez niego bezpośrednio, ale także wszystkich tych konsumentów, którzy zostali zarejestrowani w wyniku działania łańcucha rekomendacji opisanego powyżej. W powyższym mechanizmie szczególnie istotny jest automatyzm łączenia klientówużytkowników w grupy zakupowe przez serwis. Podstawowe zasady dotyczące korzyści przysługujących użytkownikom określone zostały w opracowanym przez spółkę regulaminie zawierającym program premiowy sprzedaży produktów i usług za pośrednictwem strony internetowej, dostępnym w serwisie. W regulaminie stwierdza się między innymi, że prawo uczestniczenia w programie premiowym przysługuje wszystkim uczestnikom od dnia rejestracji zgodnie z zasadami określonymi w regulaminie oraz użytkownicy mają prawo do otrzymywania od spółki premii pieniężnej ustalonej według zasad programu premiowego. Przewidziane powyżej premie pieniężne będą naliczane poszczególnym użytkownikom przez spółkę na podstawie wyników sprzedaży poprzez serwis dokonanej w jego grupie zakupowej w miesięcznym okresie rozliczeniowym.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne