13.05.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 13.05.2014, sygn. ITPP2/443-118/14/EB, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-118/14/EB

Nie ma możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizowanym projektem. Zbycie w formie aportu sieci wodociągowej i sanitarnej korzysta ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 20 stycznia 2014 r. (data wpływu 30 stycznia 2014 r.), uzupełnionym w dniu 23 kwietnia 2014 r. (data wpływu) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • braku możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. P jest nieprawidłowe
  • zwolnienia od podatku zbycia w formie aportu sieci wodociągowej i sanitarnej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 stycznia 2014 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 23 kwietnia 2014 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. P oraz zwolnienia od podatku zbycia w formie aportu sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Gmina, będąca podatnikiem VAT czynnym, w dniu 30 października 2013 r. zakończyła realizację projektu pn. P, na który uzyskała dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Działania 1.1.10 Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Celem projektu było stworzenie przedsiębiorstwom warunków do inwestowania i prowadzenia działalności gospodarczej poprzez kompleksowe przygotowanie terenów inwestycyjnych. Strefa przedsiębiorczości zlokalizowana jest w rejonie Z. M., w obszarze objętym ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego otoczenia Jeziora U. Rejon D. W efekcie realizacji przedsięwzięcia powstała nowa strefa przedsiębiorczości w zakresie usług turystycznych, sportowych i rekreacyjnych. Wybudowana w przedmiotowym obszarze infrastruktura techniczna stworzyła szanse do prowadzenia działalności gospodarczej, uatrakcyjniła i w pełni zaspokoiła potrzeby wynikające z funkcjonowania ośrodków wypoczynkowych i obiektów sportowych. Jako, że projekt został zrealizowany i zagwarantowano podstawowe warunki do prowadzenia działalności, działki gminne o łącznej powierzchni około 1,73 ha, usytuowane w obrębie strefy, zostaną sprzedane. Pojawienie się nowych inwestorów nie tylko przyczyni się do ożywienia gospodarczego północno-zachodniej części miasta, ale przyniesie również wiele korzyści społecznych w postaci nowych miejsc pracy oraz zagospodarowania zaniedbanej przestrzeni. Zgodnie z założeniami, właścicielem powstałego w wyniki realizacji inwestycji majątku pozostała Gmina. Zarządzanie i administrowanie wytworzonym majątkiem planowane jest w następujący sposób:

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne