Interpretacja indywidualna z dnia 18.11.2013, sygn. IPPP1/443-842/13-4/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-842/13-4/AS
nieodpłatne przekazanie towarów
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 14.08.2013 r. (data wpływu 23.08.2013 r.) uzupełnionym pismem nadanym w dniu 5.11.2013 r. (data wpływu 7.11.2013 r.) w odpowiedzi na wezwanie organu z dnia 25.10.2013 r. (skutecznie doręczone 31.10.2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- nieodpłatnego przekazania stoperów, zawieszek na butelki i puszki, zawieszek na skrzynki, cenówek, plakatów, owijek, kominów, ulotek, siatki mesh, naklejek, toperów, roll upów, listew półkowych, standów, ekspozytur kartonowych, flag zawierających logotypy Wnioskodawcy, wkładek do lampek barowych jest prawidłowe;
- nieodpłatnego przekazania toreb reklamowych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23.08.2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieodpłatnego przekazania towarów.
Wniosek uzupełniony został pismem nadanym w dniu 5.11.2013 r. (data wpływu 7.11.2013 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie organu z dnia 25.10.2013 r. (skutecznie doręczone 31.10.2013 r.)
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:
Głównym przedmiotem działalności C. Sp. z o.o. (dalej: C., Wnioskodawca lub Spółka) jest dystrybucja i sprzedaż piwa, a także prowadzenie działalności marketingowej.
Trudne warunki konkurencji rynkowej, w jakich funkcjonuje Wnioskodawca, zmuszają go do stosowania wielu mechanizmów marketingowych, których celem jest zapewnienie wzrostu sprzedaży piwa znajdującego się w portfolio C.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty