05.07.2013 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 05.07.2013, sygn. IPPP1/443-396/13-2/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-396/13-2/AS

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur wystawianych przez zawodników dokumentujących usługi reklamowe z wykorzystaniem wizerunku oraz uznanie za czynności podlegające opodatkowaniu VAT usługi wykonywane na rzecz sponsorów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 25.04.2013 r. (data wpływu 29.04.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur wystawianych przez zawodników dokumentujących usługi reklamowe z wykorzystaniem wizerunku oraz uznania za czynności podlegające opodatkowaniu VAT usługi wykonywane na rzecz sponsorów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29.04.2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur wystawianych przez zawodników dokumentujących usługi reklamowe z wykorzystaniem wizerunku oraz uznania za czynności podlegające opodatkowaniu VAT usługi wykonywane na rzecz sponsorów.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka P. Sp. z o.o. jest sportową spółką marketingową świadczącą kompleksowe usługi na rzecz sportowców w zakresie marketingu sportowego, w tym w szczególności pozyskiwania sponsorów. Dany sportowiec uczestnicząc w krajowych rozgrywkach ligowych i innych zawodach sportowych, jest osobą rozpoznawalną publicznie, jego wizerunek posiada wartość, którą można wykorzystać dla celów marketingowych. W związku z faktem, iż wizerunek sportowca może być wykorzystany zarówno do celów marketingu sportowego, jak i reklamy w innych dziedzinach, P. Sp. z o. o. (Wnioskodawca) zamierza zawrzeć z danym sportowcem (Zawodnikiem) umowę o świadczenie usług reklamowych z wykorzystaniem wizerunku (umowa reklamowa). Umowa przewiduje wynagrodzenie dla Zawodnika wypłacane w sposób regularny w trakcie obowiązywania umowy. Wnioskodawca posiadając zgodę na utrwalanie oraz rozpowszechnianie wizerunku Zawodnika, może zawierać odpłatne umowy z innymi podmiotami. Odbiorcami usług reklamowych z wykorzystaniem wizerunku Zawodnika będzie mógł stać się zarówno klub sportowy, z którym Zawodnik związany będzie umową o świadczenie usług sportowych, jak i inne podmioty, w tym też podmioty z którymi klub sportowy zawarł inne umowy o świadczenie usług (w dalszej części wniosku wszystkie te podmioty będą określane jako Sponsorzy).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne