09.04.2013 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 09.04.2013, sygn. IBPP1/443-1315/12/KJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-1315/12/KJ

Zwolnienie od podatku VAT świadczonych usług szkoleniowych z dziedziny marketingu.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 6 grudnia 2012r. (data wpływu 27 grudnia 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 marca 2013r. (data wpływu 22 marca 2013r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT świadczonych usług szkoleniowych z dziedziny marketingu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 grudnia 2012r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT świadczonych usług szkoleniowych z dziedziny marketingu.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 14 marca 2013r. (data wpływu 22 marca 2013r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 4 marca 2013r. znak: IBPP1/443-1315/12/KJ.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W ramach prowadzonej działalności, oprócz podstawowej działalności handlowej, Wnioskodawca świadczy również usługi szkoleniowe z dziedziny marketingu, dla kilku Fundacji. Fundacje te przeprowadzają szereg szkoleń zawodowych w ramach Projektu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Szkolenia te finansowane są w całości ze środków publicznych pochodzących z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Na podstawie zawartych umów, jako podwykonawca Wnioskodawca przyjmuje do realizacji opracowanie programu i przeprowadzenie szkoleń z marketingu. Szkolenia te mają na celu przygotowanie i wdrożenie planów marketingowych w fundacjach. Przeprowadzane szkolenia stanowią usługi edukacyjne dla uczestników. Pozostają one w bezpośrednim związku z branżą lub zawodem i mają na celu uaktualnienie posiadanej lub zdobycie nowej wiedzy.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne