Interpretacja indywidualna z dnia 02.07.2013, sygn. ILPP2/443-447/13-3/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-447/13-3/AD
Czy z uwagi na fakt, iż wszystkie usługi będące przedmiotem zamówienia stanowią de facto jedną usługę złożoną (kompleksową) utrzymania dróg wg określonych parametrów zastosowanie stawki podatkowej 23% należy uznać za prawidłowe?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, reprezentowanej przez Radcę Prawnego, przedstawione we wniosku z dnia 20 maja 2013 r. (data wpływu 23 maja 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 27 maja 2013 r. (data wpływu 29 maja 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczonych usług kompleksowego utrzymania dróg jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23 maja 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczonych usług kompleksowego utrzymania dróg. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 27 maja 2013 r. (data wpływu 29 maja 2013 r.) o potwierdzenie uiszczenia wpłaty za interpretację indywidualną oraz wskazanie numeru konta bankowego.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
G., zwana w dalszej części Wnioskodawcą lub G. planuje w drodze przetargu zlecić wykonanie usługi określonej jako kompleksowe całoroczne (zimowe i letnie) utrzymanie dróg (autostrady/drogi ekspresowej/drogi klasy GP/drogi klasy G) o wymaganym standardzie. Zakres prac w ramach zamawianej usługi, określony zostanie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) i będzie obejmował odśnieżanie, likwidowanie śliskości dróg, utrzymanie chodników w pasie dróg, wywóz śniegu; utrzymanie nawierzchni dróg, zabezpieczenie powstałych ubytków; utrzymanie czystości jezdni i pasa drogowego, wjazdów, zjazdów, przejazdów gospodarczych, awaryjnych, obiektów mostowych; utrzymanie czystości na i w otoczeniu obiektów mostowych, wykonanie prac konserwacyjnych i naprawczych, utrzymanie wyposażenia technicznego w dobrym stanie technicznym, nie zagrażającym bezpieczeństwu ruchu drogowego; utrzymanie oznakowania pionowego, poziomego; utrzymywanie skarp i nasypów; utrzymanie zieleni itp.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty