27.04.2012 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 27.04.2012, sygn. IPPP1/443-147/12-2/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-147/12-2/AP

Czy przekazanie przez Spółkę biletów na spektakle teatralne klientom Spółki w ramach własnych działań marketingowych związanych ze wsparciem sprzedaży świadczonych usług będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT jako dostawa towarów lub świadczenie usług?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 2 lutego 2012 r. (data wpływu 14 lutego 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności przekazania biletów na spektakle teatralne klientom w ramach własnych działań marketingowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 lutego 2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności przekazania biletów na spektakle teatralne klientom w ramach własnych działań marketingowych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Sp. z o.o. (zwana dalej Spółką) jest podmiotem z branży monitoringu mediów. Przedmiotem działalności Spółki jest między innymi wyszukiwanie informacji z prasy, w stacjach telewizyjnych, w rozgłośniach radiowych oraz na stronach internetowych. Informacje wyszukiwane są według indywidualnych potrzeb klienta, a następnie wyniki pracy są udostępniane lub dostarczane klientom. W związku z tym, że Spółka świadczy specyficzne usługi niezwykle istotne są działania marketingowe związane ze wsparciem świadczonych usług, podejmowane przez Spółkę. Działania te mają na celu zachęcenie i zmotywowanie klientów do zwiększenia zakupów usług oferowanych przez Spółkę, co w konsekwencji doprowadzi do zwiększenia przychodów Spółki.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne