19.09.2012 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 19.09.2012, sygn. IBPP3/443-611/12//JP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-611/12//JP

Dokonania korekty nieodliczonego podatku wynikającego z faktur otrzymanych w ramach projektu polegającego na budowie oczyszczalni ścieków, kanalizacji sanitarnej i wodociągów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r., poz. 749) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 czerwca 2012r. (data wpływu 18 czerwca 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 27 sierpnia 2012r. (data wpływu 30 sierpnia 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • prawidłowe w części dotyczącej możliwości dokonania korekty nieodliczonego podatku wynikającego z faktur otrzymanych w ramach realizowanego projektu pn. ;
  • nieprawidłowe w części dotyczącej terminu dokonania korekty.

UZASADNIENIE

W dniu 18 czerwca 2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości dokonania korekty nieodliczonego podatku wynikającego z faktur otrzymanych w ramach realizowanego projektu pn. oraz terminu dokonania korekty. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 27 sierpnia 2012r. (data wpływu 30 sierpnia 2012r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 21 sierpnia 2012r. nr IBPP3/443-611/12/JP.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem VAT. Gmina realizowała projekt pod nazwą , w wyniku którego wytworzone zostały obiekty infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej. Środki na finansowanie zadania pochodziły ze środków UE w ramach programu operacyjnego PROW i środków własnych Gminy. Podatek od towarów i usług został we wniosku o dofinansowanie określony jako koszt niekwalifikowkowany. Gmina nie korzystała z odliczenia podatku naliczonego od faktur dokumentujących zakupy inwestycyjne, gdyż planowała przekazanie nowowybudowanego majątku zakładowi budżetowemu nieodpłatnie. Wybudowane środki trwałe stanowią w całości mienie Gminy. Inwestycje zakończono w 2011r., przyjęto protokołem i następnie przekazano je nieodpłatnie na podstawie umowy użyczenia zakładowi budżetowemu w 2011r.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne