Interpretacja indywidualna z dnia 20.12.2012, sygn. ILPB1/415-914/12-2/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/415-914/12-2/AP
Obowiązki płatnika sprzedaż premiowa
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 10 września 2012 r. (data wpływu 20 września 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika jest:
- nieprawidłowe - w części dotyczącej skutków podatkowych przyznania nagród osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej oraz osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą, lecz otrzymującym nagrody bez związku z tą działalnością,
- prawidłowe - w części dotyczącej skutków podatkowych przyznania nagród osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą, otrzymującym nagrody w związku z tą działalnością.
UZASADNIENIE
W dniu 20 września 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka rozważa wdrożenie następującego systemu sprzedaży produktów ubezpieczeniowych oferowanych przez towarzystwo ubezpieczeń na życie (dalej: TUnŻ).
Spółka zamierza prowadzić działalność akwizycyjną na rzecz TUnŻ poprzez oferowanie umów ubezpieczenia z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (dalej: umowa ubezpieczenia) osobom fizycznym (zarówno nieprowadzącym działalności gospodarczej, jak również podmiotom taką działalność prowadzącym). Rozważany przez Spółkę schemat organizacji procesu sprzedaży zakłada oparcie jej o system sprzedaży premiowej w ten sposób, że każdy klient, który zawrze za jej pośrednictwem umowę ubezpieczenia z TUnŻ, jednocześnie stanie się uczestnikiem konkursu prowadzonego przez Spółkę na podstawie pisemnego regulaminu. Celem konkursu będzie dokonywanie przez jego uczestników (którzy uprzednio zawarli umowę ubezpieczenia z TUnŻ) rekomendacji innych osób, w celu umożliwienia tym ostatnim zawarcia umowy ubezpieczenia z TUnŻ i jednocześnie przystąpienia do konkursu prowadzonego przez Spółkę. W wyniku skutecznej rekomendacji (której skutkiem będzie zawarcie przez TUnŻ umowy ubezpieczenia z nowym klientem) dokonanej przez dotychczasowego klienta, Spółka zamierza przyznawać (na podstawie regulaminu konkursu) nagrody (których jest wyłącznym fundatorem) w postaci opłacenia dotychczasowemu klientowi, który dokonał skutecznej rekomendacji innej osoby, najbliższej wymagalnej składki ubezpieczeniowej za dany miesiąc, należnej TUnŻ od tego klienta na podstawie umowy ubezpieczenia.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty