Interpretacja indywidualna z dnia 08.12.2011, sygn. IPPP3/443-1247/11-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1247/11-2/MK
sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 12.09.2011 r. (data wpływu 14.09.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14.09.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka jest producentem piwa. W strukturach Spółki, w ramach działalności prowadzonej w W., funkcjonuje wyspecjalizowany dział marketingu prowadzący działania o charakterze promocyjno - reklamowym, polegające m.in. na:
- organizacji spotkań z kontrahentami,
- koordynacji umów sponsorskich,
- projektowaniu materiałów reklamowych,
- zapewnienie udziału Spółki w targach zagranicznych,
- działaniach public relations - m.in. współpraca z mediami, opracowywanie informacji prasowych,
- koordynacji działań dotyczących ochrony znaków towarowych (krajowej i międzynarodowej),
- opracowywaniu tekstów reklamowych i nazw produktów,
- opracowywaniu wzorów opakowań produktów,
- utrzymywaniu domen internetowych należących do Spółki.
Powyższe działania kreują pozytywny wizerunek Spółki oraz należących do niej znaków towarowych i przyczyniają się do wzrostu sprzedaży jej produktów. Obecnie dział marketingu posiada na tyle duże wyodrębnienie funkcjonalne i organizacyjne w strukturze, że Spółka planuje w najbliższej przyszłości sprzedaż tego działu jako zorganizowanej części przedsiębiorstwa na rzecz powiązanej spółki kap1tałowej wyspecjalizowanej w prowadzeniu działalności marketingowej.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty