24.05.2011 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 24.05.2011, sygn. IBPP2/443-355/11/UH, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-355/11/UH

Czy przekazanie nieodpłatnie nagród oraz przekazanie nieodpłatnie gadżetów reklamowych, wyrobów (towarów) rodzi obowiązek w podatku VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) w związku z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 11 września 2009r. sygn. akt III SA/Gl 618/09 oraz wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 25 stycznia 2011r. sygn. akt I FSK 151/10, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku, z dnia 15 grudnia 2008r. (data wpływu 29 grudnia 2008r.), uzupełnionym pismem z dnia 2 marca 2009r. (data wpływu 2 marca 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy przekazanie nieodpłatnie nagród oraz przekazanie nieodpłatnie gadżetów reklamowych, wyrobów (towarów) rodzi obowiązek w podatku VAT jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 grudnia 2008r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 2 marca 2009r. (data wpływu 2 marca 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy przekazanie nieodpłatnie nagród oraz przekazanie nieodpłatnie gadżetów reklamowych, wyrobów (towarów) rodzi obowiązek w podatku VAT.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca, producent środków chemii budowlanej w celu intensyfikacji sprzedaży swoich wyrobów lub towarów organizuje różnego rodzaju akcje promocyjne, w ramach których za spełnienie określonych warunków (zakup za określoną wartość, w określonym czasie, określonych produktów, towarów), które szczegółowo określone są w regulaminie, wydawane są nagrody. Akcje promocyjne kierowane są zarówno dla bezpośrednich odbiorców Wnioskodawcy, jak również dla klientów odbiorcy lub dla jego przedstawicieli, sprzedawców. W ramach reklamy swoich produktów oraz zachęty do ich zakupu przekazuje również nieodpłatnie gadżety reklamowe z logo marki produktów tj. kurtki, koszulki, polary, czapki itp. oraz wyroby własne lub towary branży budowlanej. Gadżety lub wyroby (towary) dołączane są do sprzedawanych wyrobów, pakietów lub rozdawane odbiorcom.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne