Interpretacja indywidualna z dnia 24.10.2011, sygn. IPTPP2/443-341/11-4/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-341/11-4/AW
wynagrodzenie wypłacane kontrahentowi jest odpłatnością za świadczenie usług zdefiniowanych w art. 8 ust. 1 ustawy
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 27 czerwca 2011 r. (data wpływu 11 lipca 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 26 września 2011 r. (data wpływu 30 września 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podstawy wypłaty wynagrodzenia w postaci prowizji jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 lipca 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podstawy wypłaty wynagrodzenia w postaci prowizji.
Pismem z dnia 26 września 2011 r. wniosek został uzupełniony o doprecyzowanie zaistniałego stanu faktycznego oraz własne stanowisko.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny.
Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie hurtowej sprzedaży artykułów spożywczych, w szczególności mięsa i wędlin. Odbiorcami towarów są przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w zakresie handlu detalicznego (sklepy lub sieci sklepów). Spółka zawarła z jednym ze swoich odbiorców umowę o współpracy handlowej, w której jest określona jako dostawca, a druga strona - odbiorca. Na podstawie tej umowy spółka zobowiązała się do obsługi punktów handlu detalicznego odbiorcy, w szczególności do objęcia punktów handlowych odbiorcy opieką przedstawiciela handlowego, terminowej realizacji zamówień odbiorcy, dostarczania towarów z terminem przydatności do spożycia nie krótszym niż określony w umowie o współpracy. Ponadto w umowie strony uregulowały też kwestie związane z przyjmowaniem przez spółkę reklamacji i zwrotów oraz termin płatności przez odbiorcę za dostarczony asortyment.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty