Interpretacja indywidualna z dnia 14.10.2011, sygn. IPTPP2/443-322/11-4/PM, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-322/11-4/PM
W kontekście przedstawionych okoliczności, a w szczególności z uwagi na fakt, iż odpady produkcyjne w postaci szlamu podawane procesowi odzysku zawartej w nich miedzi są odsprzedawane hutom do ponownego przetwarzania, należy uznać, iż ww. odpady produkcyjne są złomem. Sprzedaż tych towarów przez Wnioskodawcę, będącego zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług objęta jest mechanizmem tzw. odwrotnego obciążenia, polegającym na przesunięciu obowiązku rozliczenia podatku należnego na podatnika, o którym mowa w art. 15 ustawy, na rzecz którego dokonywana jest dostawa złomu, po spełnieniu warunków wynikających z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko spółki, przedstawione we wniosku z dnia 1 lipca 2011 r. (data wpływu 6 lipca 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 22 września 2011 r. (data wpływu 28 września 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zakwalifikowania sprzedaży szlamu miedzi za transakcję obrotu złomem w stanie prawnym obowiązującym od 1 kwietnia 2011 r. do 30 czerwca 2011 r.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty