Interpretacja indywidualna z dnia 25.10.2011, sygn. ILPP2/443-1197/11-2/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1197/11-2/MR
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania wniesienia aportem działu marketingu i zarządzania własnością intelektualną.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Sp. z o.o. reprezentowanej przez Doradcę Podatkowego, przedstawione we wniosku z dnia 2 sierpnia 2011 r. (data wpływu 4 sierpnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wniesienia aportem działu marketingu i zarządzania własnością intelektualną jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 sierpnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wniesienia aportem działu marketingu i zarządzania własnością intelektualną.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
A Sp. z o.o. (dalej także Spółka albo A) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie m.in. produkcji wyrobów spożywczych. W związku z prowadzoną działalnością Spółka wytworzyła słowno-graficzny znak towarowy A (dalej Znak Towarowy). A wchodzi w skład grupy kapitałowej obejmującej spółki produkujące słodycze i przekąski. Spółka zawarła umowę na świadczenie usług marketingowych na rzecz spółki dominującej i czerpie z tego tytułu dochody w formie wynagrodzenia z tytułu świadczenia tych usług.
Spółka rozważa przeprowadzenie reorganizacji struktury biznesowej w celu oddzielenie Znaków Towarowych od działalności operacyjnej pozwalającej na osiągnięcie lepszej ochrony prawnej Znaków Towarowych i efektywniejszego nim zarządzania poprzez dokonanie aportu wyodrębnionego Działu Marketingu i Zarządzania Własnością intelektualną (wraz z jego składnikami materialnymi i niematerialnymi, w tym zobowiązaniami) do spółki celowej (dalej Spółka Celowa albo B). Celem aportu jest między innymi rozdzielenie własności intelektualnej (znaku towarowego) od działalności operacyjnej A, która ma inną specyfikę oraz wiąże się z szeregiem ryzyk gospodarczych. W zamian za aport Działu Marketingu i Zarządzania Własnością Intelektualną, B wyda A swoje udziały o wartości nominalnej równej wartości rynkowej wniesionego wkładu niepieniężnego. Spółka Celowa po otrzymaniu aportu będzie prowadziła działalność w zakresie doradztwa marketingowego i promocji oraz w zakresie udostępniania znaków towarowych na podstawie licencji A. Przed dokonaniem aportu Spółka rozważa zarejestrowanie Działu Marketingu i Zarządzania Własnością Intelektualną jako Oddziału w Krajowym Rejestrze Sądowym.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty