Interpretacja indywidualna z dnia 13.12.2010, sygn. ILPP2/443-1497/10-3/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1497/10-3/MR
1. Jak należy prawidłowo rozliczy zwrot nakładów przez Wydzierżawiającego na ulepszenie środka trwałego przeprowadzonego przez dzierżawcę, tj. czy prawidłowym jest wystawianie miesięcznych not obciążeniowych na Wydzierżawiającego będących zwrotem inwestycji?
2. Czy jest wystarczające wystawienie ostatniej noty i przekazanie inwestycji Wydzierżawiającemu?
3. Czy pomimo, że zwrot nakładów nie mieści się w art. 5 uptu, to należy wystawiać częściowe faktury (obejmujące wartość 1/24 co miesiąc), lub jedną całościową opodatkowaną 22%?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 10 września 2010 r. (data wpływu 14 września 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania rozliczenia zwrotu nakładów poniesionych na ulepszenie środka trwałego i sposobu udokumentowania tej czynności jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 września 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania rozliczenia zwrotu nakładów poniesionych na ulepszenie środka trwałego i sposobu udokumentowania tej czynności.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty