Interpretacja indywidualna z dnia 13.07.2010, sygn. IPPP1-443-399/10-5/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-399/10-5/PR
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków ponoszonych na wytworzenie Zintegrowanego Systemu Teleinformatycznego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 08.04.2010 r. (data wpływu 12.04.2010 r.), uzupełniony pismem z dnia 16.06.2010r. (data wpływu 17.06.2010r.) w odpowiedzi na wezwanie z dnia 07.06.2010r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków ponoszonych na wytworzenie Zintegrowanego Systemu Teleinformatycznego, wykorzystywanego zarówno do działalności opodatkowanej jak i zwolnionej - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12.04.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków ponoszonych na wytworzenie Zintegrowanego Systemu Teleinformatycznego, wykorzystywanego zarówno do działalności opodatkowanej jak i zwolnionej.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka dokonała i dokonuje zakupów związanych z wytworzeniem Zintegrowanego Systemu Teleinformatycznego (ZST). Jest to system, którego zadaniem jest ewidencjonowanie przesyłek, monitorowanie drogi i czasu związanego z przemieszczaniem paczek, listów czy pakietów, zwanych dalej przesyłkami. System wspiera procesy operacyjne związane z nadaniem, ekspedycją czy doręczaniem przesyłek. Dzięki temu skraca się czas obsługi klienta i poprawia jakość świadczonych przez Spółkę usług. Zastosowanie systemu pozwala na kontrolę nad każdą przesyłką wprowadzoną do systemu, w każdym miejscu, począwszy od nadania, aż po jej doręczenie. System jest pomocny również w obsłudze posprzedażowej klientów Spółki, związanej m.in. z reklamacjami.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty