01.07.2009 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 01.07.2009, sygn. IPPP2/443-470/09-3/SAP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-470/09-3/SAP

1.Czy usługi świadczone przez spółkę na rzecz zagranicznych Kontrahentów stanowią usługi reklamy, których miejscem opodatkowania w oparciu o art. 27 ust. 4 pkt 2 w związku z art. 27 ust. 3 ustawy o VAT jest kraj, gdzie nabywca usługi posiada siedzibę?
2.W związku z pytaniem nr 1 czy wystawiając fakturę VAT dokumentującą świadczenie przedmiotowych usług na rzecz zagranicznych Kontrahentów Spółka nie jest zobowiązana do naliczania podatku VAT z tego tytułu i wykazania go na fakturze VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 24 kwietnia 2009 r. (data wpływu 27.04.2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca opodatkowania usług reklamy oraz sposobu ich udokumentowania (w zdarzeniu przyszłym) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 kwietnia 2009 r. został złożony w/w wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca opodatkowania usług reklamy oraz sposobu ich udokumentowania (w zdarzeniu przyszłym).

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Przedmiotem działalności Spółki jest dystrybucja towarów (alkoholi, wyrobów alkoholowych) na terenie Polski. Przy czym Spółka prowadzi dystrybucję produktów sprzedawanych pod markami należącymi do spółek z grupy kapitałowej, do której należy, jak również towarów sprzedawanych pod markami niezależnych kontrahentów. W ramach prowadzonej działalności Spółka podejmuje w szczególności szerokie działania mające na celu promocję i reklamę towarów sprzedawanych pod markami grupy, do której Spółka należy. W szczególności działania Spółki koncentrują się na wzmocnieniu marek sprzedawanych produktów i zachęceniu do nabycia towarów, gdyż są to niezbędne elementy budowania pozycji rynkowej i kreacji popytu na oferowane towary. Elementy te w znaczącej mierze decydują o osiąganych wynikach sprzedaży. Jednocześnie Spółka świadczy usługę na rzecz niezależnych Kontrahentów, których towary są przez nią dystrybuowane na terenie Polski, obejmującą analogiczne działania jak w przypadku promocji marek własnych grupy. Przedmiotem świadczonej usługi jest w szczególności poprawa pozycji marek niezależnych Kontrahentów na rynku polskim poprzez ich promocję oraz reklamę. Działania podejmowane w celu promowania marek niezależnych Kontrahentów obejmują w szczególności:

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne