Interpretacja indywidualna z dnia 30.03.2009, sygn. IPPP2/443-37/09-2/AZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-37/09-2/AZ
podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy towarów w składzie celnym na rzecz kontrahenta z kraju trzeciego,
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 06 stycznia 2009 r. (data wpływu 14 stycznia 2009 r.) - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy towarów w składzie celnym na rzecz kontrahenta z kraju trzeciego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 stycznia 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy towarów w składzie celnym na rzecz kontrahenta z kraju trzeciego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka świadczy usługi składu celnego na rzecz podmiotów gospodarczych z krajów trzecich (spoza UE). Polega to na tym, iż do składu celnego publicznego typu A, prowadzonego przez Wnioskodawcę, składane są towary niewspólnotowe, stanowiące własność podmiotów z krajów trzecich, a przemieszczające się wcześniej po obszarze UE pod procedurą celną tranzytu. Złożenie towarów w składzie celnym następuje po uprzednim zakończeniu procedury tranzytu i objęciu tych towarów procedurą celną składu celnego. Po jakimś okresie towary te ich właściciel sprzedaje innemu podmiotowi z kraju trzeciego. Następnie są one wywożone przez ich nabywcę, lub na jego rzecz, w ramach procedury celnej tranzytu poza granice UE. Dodaje się, że Spółka prowadzi wymaganą dokumentację celną, poświadczającą opuszczenie przez wymienione towary obszaru UE. Stosunki pomiędzy Wnioskodawcą w właścicielami towaru regulują umowy łączące elementy umów zlecenia, pośrednictwa i składu. W ich realizacji Spółka wykonuje następujące czynności: odbiór, rozładunki i załadunki towaru, dokonywanie wszelkich formalności celnych, składowanie i ubezpieczenie towaru oraz niekiedy wystawianie faktur handlowych w imieniu i na rzecz sprzedającego (wtedy właściciel towaru zleca nam, oprócz wydania towaru, wystawienie faktury, określając wszystkie elementy transakcji, tj. datę sprzedaży, nabywcę, firmę transportową, ilość i asortyment towaru oraz cenę). Nadmienia się, iż Wnioskodawca nie bierze udziału w rozliczeniach pieniężnych pomiędzy stronami przedmiotowych umów kupna-sprzedaży. Wynagrodzenie Wnioskodawcy naliczane jest za czynności związane z towarami objętymi daną, jedną przesyłką TIR. Wymienione towary na żadnym etapie nie są dopuszczane do obrotu na obszarze UE.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty