20.02.2009 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 20.02.2009, sygn. IPPB5/423-221/08-2/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-221/08-2/PS

CIT - w zakresie powstania przychodu, określenia kosztów uzyskania przychodów oraz rozliczania podatku tonażowego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 24.11.2008r. (data wpływu 01.12.2008r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie powstania przychodu, określenia kosztów uzyskania przychodów oraz rozliczania podatku tonażowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 01.12.2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie powstania przychodu, określenia kosztów uzyskania przychodów oraz rozliczania podatku tonażowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Przedmiotowa działalność Spółki (dalej Agenta armatora morskiego) zgodnie z wpisem w Krajowym rejestrze Sądowym dokonanym na podstawie umowy Spółki jest działalność morskich agencji transportowych. Agent jest zarejestrowanym podatnikiem VAT oraz VAT UE.

Agent nie jest przedstawicielem podatkowym jakiegokolwiek przedsiębiorstwa.

W zakresie prowadzenia działalności gospodarczej Agent zawarł 6 umów agencyjnych z armatorami morskimi: E (Hong Kong), I (panama), C (Chiny), G (Panama), S (Włochy), L (Wielka Brytania).

Zgodnie z zapisami powyższych umów agencyjnych, armator morski zarządza i prowadzi kontenerowy serwis liniowców w odniesieniu do siebie i właścicieli statków na całym świecie a Agent wyraża zgodę aby być przedstawicielem armatora na obszarze Polski. Agent wyraża zgodę na działanie we wszystkich zakresach oraz dołożenia wszelkich starań jako przedstawiciel armatora na terenie Polski.

Zgodnie z zawarta umową z armatorem własność statków przynależy do armatora (lub nimi zarządza, prowadzi lub czarteruje), Agent natomiast wyraża wolę, aby być przedstawicielem na terenie Polski w zakresie świadczenia usług przewozów.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne