Interpretacja indywidualna z dnia 03.12.2008, sygn. IPPP1-443-1723/08-4/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-1723/08-4/AK
wypłatę premii motywacyjnych na rzecz klientów z tytułu osiągnięcia przez nich określonego poziomu zakupu biletów lotniczych w określonym w umowie czasie, uznać należy za wypłatę wynagrodzenia za odpłatne świadczenie usług
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko D... Spółka Akcyjna, przedstawione we wniosku z dnia 11 września 2008r. (data wpływu 15 września 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu opodatkowania i dokumentowania wypłacanych premii motywacyjnych - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 września 2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu opodatkowania i dokumentowania wypłacanych premii motywacyjnych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
D Spółka Akcyjna (Wnioskodawca), chcąc zachęcić swoich klientów (będących osobami prawnymi) do intensyfikacji zakupów biletów lotniczych na rejsy, których operatorem jest DA, zawiera z nimi umowy, na podstawie których klienci ci mogą uzyskać od wnioskodawcy premię motywacyjną. Premia ta jest przyznawana przez Wnioskodawcę za osiągnięcie przez klienta określonego poziomu obrotów (poziomu zakupów) w ustalonym w umowie okresie. Szczegółowe warunki wypłaty premii motywacyjnej określa umowa. Umowa ta wskazuje m.in. zakup jakich biletów lotniczych jest uwzględniany przy obliczaniu wysokości poziomu zakupów osiągniętego przez klienta, jakiego okresu rozliczeniowego dotyczy program motywacyjny oraz jakie są zasady obliczania i wypłaty premii motywacyjnej. Umowa nie nakłada na klienta obowiązku świadczenia jakiegokolwiek rodzaju usług na rzecz Wnioskodawcy. Zgodnie z umową, premia motywacyjna obliczana jest jako określony w umowie procent kosztów zakupów biletów poniesionych w danym okresie przez klienta. Przykładowo, jeśli klient w okresie styczeń - grudzień 2008 roku dokona zakupów biletów lotniczych na łączną kwotę co najmniej 115.000 zł netto, wówczas Wnioskodawca wypłaci klientowi premię motywacyjną w wysokości 3,5% poniesionych kosztów, a jeśli kwota zakupów przekroczy kolejny próg, tj. 147.000 zł netto, wówczas wypłacana klientowi premia wynosi już 4% poniesionych kosztów, itd. W ciągu 8 tygodni po zakończeniu okresu rozliczeniowego objętego umową, Wnioskodawca sumuje wartość zakupów dokonanych przez klienta w danym okresie i na tej podstawie ustala wysokość należnej premii motywacyjnej, która wypłacana jest klientowi przelewem na rachunek bankowy. W umowach na 2008 rok ustalono, że podstawą wypłaty premii jest nota księgowa.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty