22.01.2008 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 22.01.2008, sygn. IP-PP2-443-522/07-3/IB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PP2-443-522/07-3/IB

dotyczące zdarzenia przyszłego, gdy usługa będzie świadczona na zlecenie kontrahenta ze Szwecji: Czy usługi dodatkowe świadczone przez Spółkę (usługi wsparcia i operacyjne) podlegają w Spółce opodatkowaniu VAT, jeżeli zamawiającym będzie klient?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 27.09.2007 r. (data wpływu 26.10.2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług wsparcia i operacyjnych w przypadku gdy zamawiającym jest klient ze Szwecji - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26.10.2007 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług wsparcia i operacyjnych w przypadku gdy zamawiającym jest klient ze Szwecji.

W przedmiotowym wniosku został przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka zawarła z Ministerstwem Pracy Królestwa Szwecji (klientem) kontrakt na dostawę kompleksowego systemu informatycznego wraz z oprogramowaniem pod klucz to jest dostawę: sprzętu, oprogramowania, sieci oraz usług instalacji całości systemu we wskazanej przez klienta lokalizacji na terytorium Albanii. Tam też będą faktycznie wykonywane wszelkie prace związane z dostawą i instalacja systemu. W ramach kontraktu Spółka dostarczy ponadto szczegółową dokumentacje systemu oraz (i) stworzy ramach udzielonej gwarancji na poprawne działanie systemu stanowisko serwisowe (tzw. helpdesk), które z ramienia Spółki ma monitorować prace systemu i zapewnić interwencje serwisową. Dostawa oprogramowania obejmuje oprogramowanie specjalistyczne wytworzone przez Spółkę, oraz (i) oprogramowanie popularne (standardowe) nabyte przez Spółkę w celu późniejszej instalacji u klienta (systemy, programy antywirusowe, przeglądarki internetowe). Dostawa sprzętu oraz sieci obejmuje liczbowo oznaczone i dokładnie wyspecyfikowane elementy: komputery terminale, stacje robocze i serwery oraz urządzenia peryferyjne. Całość tak dostarczonych elementów winna, w ramach instalacji, zostać przez Spółkę zmontowana w funkcjonujący system informatyczny działający według wskazań klienta, szczegółowo opisanych w kontrakcie. Wszystkie elementy kontraktu (oprogramowanie, sprzęt, sieci, instalacja oraz usługi) są odrębnie w kontrakcie wycenione. Cena za oprogramowanie wytworzone przez Spółkę obejmuje odrębnie moduły główne, moduły dodatkowe, licencje dodatkowe, opcjonalnie do nabycia wedle uznania klienta.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne