01.12.2008 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 01.12.2008, sygn. ILPP1/443-852/08-3/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-852/08-3/MK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 8 września 2008 r. (data wpływu 9 września 2008 r.) uzupełnionym w dniu 19 listopada 2008 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla robót budowlano-montażowych wykonywanych w budynkach mieszkalnych należących do Wojskowej Agencji Mieszkaniowej jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 9 września 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla robót budowlano-montażowych wykonywanych w budynkach mieszkalnych należących do Wojskowej Agencji Mieszkaniowej. Dnia 19 listopada 2008 r. wniosek uzupełniono o symbol PKOB oraz korespondencję Wnioskodawcy prowadzoną z kontrahentem.


W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca wskazuje, iż budynki mieszkalne na terenie koszar klasyfikowane są do grupy 1130 PKOB (budynki zbiorowego zamieszkania). Powyższa grupa objęta jest preferencyjną stawką podatku VAT, tj. 7%. Wnioskodawca ma jednak wątpliwości co do zastosowania ww. stawki podatku, ponieważ w prowadzonej z kontrahentem korespondencji w zakresie remontu wymienionych budynków wskazano, iż obiekty te nie są budynkami stałego zamieszkania, a jedynie służą zabezpieczeniu tymczasowych potrzeb mieszkaniowych żołnierzy zawodowych. Kontrahent dodał, iż obiekty te są budynkami zbiorowego zamieszkania w myśl definicji zawartej w § 3 ust. 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690 ze zm.).

Dnia 19 listopada 2008 r. Zainteresowany uzupełnił opis zawartego we wniosku zdarzenia przyszłego o symbol PKOB remontowanego obiektu oraz zapisy specyfikacji istotnych warunków zamówienia odnoszące się do jego przeznaczenia. Z nadesłanego uzupełnienia wynika, iż przedmiotowy internat, sklasyfikowany został przez Urząd Statystyczny w Łodzi pod symbolem PKOB 1130 (grupa 113) budynki zbiorowego zamieszkania. Prowadzona przez Wnioskodawcę korespondencja w przedmiocie określenia czy prace polegające na modernizacji wraz z termomodernizacją internatu wojskowego dotyczą budownictwa mieszkaniowego, wyjaśniła, iż internat jest budynkiem zbiorowego zamieszkania, służącym zabezpieczeniu potrzeb mieszkaniowych żołnierzy zawodowych. Kontrahent dla ustalenia znaczenia powyższych zapisów na gruncie ustawy o VAT skierował Zainteresowanego do właściwego organu podatkowego. W prowadzonej w dniach 5 i 8 września 2008 r. korespondencji kontrahent wyjaśnił Wnioskodawcy, iż przedmiotowy internat służy zabezpieczeniu tymczasowych potrzeb mieszkaniowych żołnierzy zawodowych i jest budynkiem zbiorowego zamieszkania sklasyfikowanym pod symbolem PKOB 1130.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne