Interpretacja indywidualna z dnia 10.10.2008, sygn. IBPP3/443-497/08/KO, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-497/08/KO
Czy przekazanie kontrahentom wkładów do ekspozytorów (płyta - formatka +wyklejone na niej płytki ceramiczne) w celach reklamowych (tj. używania ich do ekspozycji towarów Wnioskodawcy w miejscu ich sprzedaży przez kontrahentów) jest czynnością zrównaną z odpłatną dostawą i czy powoduje on obowiązek wystawienia faktury wewnętrznej i naliczenia VAT należnego?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana przedstawione we wniosku z dnia 9 lipca 2008r. (data wpływu 10 lipca 2008r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania towarów kontrahentom - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 lipca 2008r. wpłynął ww. wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania towarów kontrahentom.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie produkcji i sprzedaży płytek ceramicznych oraz ceramicznych wyrobów sanitarnych. Wnioskodawca prowadzi również działalność z zakresu handlu produktami stosowanymi do wyposażania łazienek i innych pomieszczeń mieszkalnych.
W ramach powyższej działalności, Wnioskodawca utrzymuje ożywione kontakty z kontrahentami, wraz z którymi buduje sieć dystrybucji i sprzedaży oferowanych przez siebie towarów. Budowaniu takiej sieci służy szereg podejmowanych przez podatnika czynności reklamowych i marketingowych, których głównym celem jest zwiększanie rozpoznawalności Wnioskodawcy na rynku, znajomości i renomy jego marki, produktów oraz najnowszych kolekcji wyrobów i towarów. Te działania marketingowe i reklamowe polegają m.in. na:
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty