10.12.2007 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 10.12.2007, sygn. IP-PP2-443-280/07-2/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PP2-443-280/07-2/PS

Czy Strona będzie zobowiązana do opodatkowywania podatkiem od towarów i usług nagród finansowanych przez Partnerów - usługobiorców Strony, przekazywanych Konsumentom w ramach usług świadczonych na rzecz Partnerów ?Czy Strona będzie miała prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego związanego z zakupem przekazywanych nagród ?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 11 września 2007 r. (data wpływu 17 września 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazania nagród w ramach realizacji programu lojalnościowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 września 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazania nagród w ramach realizacji programu lojalnościowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej również: Strona) planuje zorganizować i prowadzić w Polsce multipartnerski program promocyjny (dalej: Program), mający na celu zwiększanie satysfakcji i lojalności konsumentów, jak również zwiększanie obrotów firm partnerskich biorących udział w programie, będących usługobiorcami Wnioskodawcy. Program będzie wzorowany na projekcie prowadzonym przez spółkę z grupy kapitałowej z siedzibą w Niemczech, który cieszy się ogromnym zainteresowaniem konsumentów (około 42% niemieckich gospodarstw domowych uczestniczy lub uczestniczyło kiedyś w projekcie). Program służyć będzie budowaniu lojalności konsumentów względem partnerów - usługobiorców Wnioskodawcy, czego środkiem ma być nagradzanie konsumentów za zakupy dokonane u partnerów biorących udział w programie.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne