Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 08.09.2006, sygn. 1433/NG/GV/443-79/2006/LŚ, Urząd Skarbowy Warszawa-Mokotów, sygn. 1433/NG/GV/443-79/2006/LŚ
Podatnik zakupił urządzenie wielofunkcyjne firmy X, które zaginęło podczas dokonywanej naprawy gwarancyjnej w serwisie firmy Y. Firma Y przyznając wnioskodawcy prawo do zwrotu wartości zaginionego w czasie naprawy urządzenia, żąda wystawienia faktury VAT opiewającej na jego wartość netto, sugerując iż jest to sprzedaż w ramach procedury reklamacyjnej. W związku z powyższym, wnioskodawca pyta, czy żądanie firmy Y jest uprawnione. Zdaniem podatnika, w/w żądanie nie jest uprawnione, ponieważ nie zbywa on urządzenia lecz oczekuje odszkodowania za jego utracenie a czynność ta nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Ponadto profil działalności wnioskodawcy nie obejmuje sprzedaży tego typu urządzeń.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się