Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 29.04.2005, sygn. P-I/443/57/BŚ/05, Podlaski Urząd Skarbowy, sygn. P-I/443/57/BŚ/05
Czy Spółka ma obowiązek naliczenia podatku VAT z tytułu przekazania przez agencję materiałów informacyjnych?
Wnioskiem z 02.02.2005 r., uzupełnionym pismem z 21.03.2005r., Spółka zwróciła się z prośbą o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w odniesieniu do następującego stanu faktycznego:Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zleca zewnętrznemu (krajowemu) podmiotowi - agencji, wykonanie w Polsce usług obejmujących między innymi przekazywanie materiałów takich jak, w szczególności:a) ulotki, które mają na celu poinformowanie klientów Spółki o zmianach w wyglądzie opakowań papierosów, będących efektem między innymi dostosowania prawodawstwa polskiego do przepisów obowiązujących w Unii Europejskiej,b) ulotki przekazujące informację handlową w odniesieniu do poszczególnych marek papierosów BAT,c) plakaty, ulotki cenowe, wobblery, listwy cenowe, które zawierają informacje o markach papierosów BAT oraz ich cenie. Powyższe materiały dotyczą wyrobów tytoniowych produkowanych przez Spółkę i są przeznaczone dla punktów sprzedaży detalicznej zajmujących się dystrybucją tych wyrobów. Materiały są kupowane bezpośrednio przez agencję i w efekcie to agencja jest ich właścicielem, i to agencja dokonuje ich fizycznego przekazania. Działalność agencji polega na dokonywaniu przekazań materiałów w imieniu Spółki, ściśle z instrukcjami otrzymanymi od Spółki na podstawie zawartej z nią umowy. Agencja otrzymuje od Spółki wynagrodzenie za przekazanie materiałów.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty