Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 28.02.2005, sygn. US-PP 0090/1/6/3/05, Urząd Skarbowy Wrocław-Psie Pole, sygn. US-PP 0090/1/6/3/05
Podatnik zamierza podjąć akcje promocyjne mające na celu zintensyfikowanie swojej sprzedaży. Jedna z akcji miałaby następującą formułę: każdy podmiot - kontrahent, który dokona zakupu danego produktu w określonej ilości będzie mógł dokonać zakupu kolejnej sztuki tego produktu za cenę 1 grosza, bowiem na ten produkt kontrahent otrzymuje rabat wartościowy w takiej wysokości, że cena po rabacie wynosi 1 grosz. Faktura VAT dokumentująca przedmiotową transakcję zawiera zatem dwie pozycje transakcyjne, gdzie w poz. Nr 1 występują towary (w określonej w promocji ilości) w cenie netto x, a w poz. Nr 2 towar w cenie netto x minus 99,9% rabatu.Podatnik zwraca się z prośbą o wyjaśnienie, czy akcja promocyjna rodzi skutek podatkowy w podatku od towarów i usług polegający na uznaniu transakcji sprzedaży za 1 grosz jako transakcji częściowo odpłatnej, a tym samym powodującej obowiązek opodatkowania podatkiem VAT pozostałej części ceny tj. 99% wartości netto towaru przed rabatem.Zdaniem Podatnika przedmiotowa transakcja nie jest transakcją sprzedaży częściowo odpłatną, nie rodzi zatem skutków podatkowych powodujących obowiązek opodatkowania podatkiem od towarów i usług pozostałej części ceny tj. 99,9% wartości netto towaru przed rabatem.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty