Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 22.09.2005, sygn. 1473/WV/443/220/148/2005/SK, Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu, sygn. 1473/WV/443/220/148/2005/SK
Pytanie podatnika:a) Czy nieodpłatne przekazanie towarów na cele reprezentacji i reklamy związane z prowadzonymprzedsiębiorstwem mieści się w definicji dostawy towarów w rozumieniu przepisów ustawy o podatku odtowarów i usług?b) Czy nieodpłatne przekazanie towarów na cele reprezentacji i reklamy należy opodatkowaćpodatkiem VAT należnym i wystawiać faktury VAT wewnętrzne w związku ze zmianą definicji dostawytowarów na podstawie ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług ?
POSTANOWIENIE
Na podstawie art 14 a § l i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005r. Nr 8 póz. 60 z późn. zmianami) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 10.06.2005r. (data wpływu do tut. Urzędu ) uzupełnionego w dniu 23.06.2005r. ( data wpływu do tut. Urzędu) w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji w związku z art.7 ust. 2 pkt.2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004r. Nr 54 poz.535 z późn. zmianami)Naczelnik Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu stwierdza, że stanowisko wnioskodawcy podane we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie1) Stan faktyczny podany we wniosku jest następujący: S.A. z siedzibą w XX realizuje podstawowy zakres działalności poprzez transport i magazynowanie ropy oraz produktów naftowych.Utrzymuje liczne kontakty z kontrahentami polskimi i zagranicznymi. W związku z tym często prowadzone są działania o charakterze reklamowym i reprezentacyjnym mające na celu budowę wizerunku firmy. Podczas spotkań biznesowych, zwyczajowo, wręczane są upominki na ręce przedstawicieli współpracujących firm. Nie prowadzimy ewidencji przekazanych upominków, ponieważ nie są one przekazywane bezpośrednio dla tych osób. Spółka nasza dokonuje również zakupów artykułów spożywczych ( np. kawa,napoje, słodycze), które są zużywane podczas spotkań w siedzibie firmy. Od zakupów towarów i świadczenia usług, w efekcie których powstają materiały o charakterze reklamowym ( np. kalendarze, długopisy z logo firmy), Spółka odlicza podatek naliczony zawarty w fakturach na podstawie art. 86 ust. 10 pkt. l ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług ( Dz. U. z dnia 05.04.2004r. , Nr 54, póz. 535) w związku z art. 86 ust. l ustawy w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Zaznaczyć należy również, iż wydatki te są uznane za koszt uzyskania przychodów na podstawie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ( Dz. U. Nr 54 póz. 654 z 2000r. z późn. zm.) w części nieprzekraczającej 0,25% przychodów.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty