Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 19.09.2005, sygn. 1472/ROP1/423-207/229/05/MC, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-207/229/05/MC
Czy od 01.01.2004 r. Spółka ustalając podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych może odliczyć od swojego dochodu wartość darowizn polegających na nieodpłatnym udostępnieniu powierzchni reklamowych w tytułach prasowych wydawanych przez Spółkę organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego?
P O S T A N O W I E N I E
Na podstawie art. 14a § 4 w związku z art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie, udzielając pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych w indywidualnej sprawie podatnika, przedstawionej w piśmie z dnia 01.07.2005 r. (data wpływu do tutejszego Urzędu 05.07.2005 r.)
p o s t a n a w i a
uznać stanowisko Spółki za prawidłowe.
U Z A S A D N I E N I E
Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Spółka jest wydawcą tytułów prasowych, w których zamieszczane są ogłoszenia i reklamy zamawiane przez osoby i podmioty gospodarcze. Co do zasady ogłoszenia i reklamy te publikowane są odpłatnie. Spółka w odpowiedzi na prośby kierowane do niej przez organizacje charytatywne prowadzące działalność pożytku publicznego udostępnia im jednak część powierzchni reklamowej w wydawanych przez siebie tytułach prasowych nieodpłatnie.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty