Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 12.10.2005, sygn. 1471/NTR2/443-354a/05/MP, Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1471/NTR2/443-354a/05/MP
Strona zwróciła się o potwierdzenie stanowiska, iż:1)sprzedaż czasopism, bez względu na to, czy z załączonym gadżetem, czy bez podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z załącznikiem nr 3 poz. 49 ustawy o podatku od towarów i usług przy spełnieniu warunków tam określonych, według stawki właściwej dla czasopism (7%). Podstawę opodatkowania stanowi kwota należna z tytułu sprzedaży czasopisma, z gadżetem lub bez niego, pomniejszona o kwotę należnego podatku,2)dołączanie gadżetów stanowi nieodpłatne przekazanie towarów na cele związane z prowadzoną przez Stronę działalnością (przedsiębiorstwem),3)w przypadku, gdy gadżety spełniają definicję prezentów o małej wartości zgodnie z art. 7 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług, dołączenie ich do czasopism nie stanowi zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy dostawy towarów podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług niezależnie od wykazania związku z prowadzonym przedsiębiorstwem,4)w przypadku, gdy gadżety nie spełniają definicji prezentów o małej wartości zgodnie z art. 7 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług, dołączenie ich do czasopism stanowi dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na zasadach określonych w art. 7 ust. 2 ustawy, jeśli jest dokonane na cele niezwiązane z prowadzonym przedsiębiorstwem.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty