28.04.2023

Wyrok NSA z dnia 28 kwietnia 2023 r., sygn. I GSK 459/19

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Dariusz Dudra (spr.) Sędzia NSA Piotr Piszczek Sędzia del. WSA Izabella Janson po rozpoznaniu w dniu 28 kwietnia 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej T. Sp. z o.o. w B. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 9 października 2018 r. sygn. akt V SA/Wa 240/18 w sprawie ze skargi M. Sp. z o.o. w B. na decyzję Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 28 listopada 2017 r. nr DIR-IV.7343.51.2016.ML.5 w przedmiocie zwrotu środków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich 1. postanawia oddalić wniosek T. Sp. z o.o. w B. o zawieszenie postępowania przed Naczelnym Sądem Administracyjnym; 2. oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 9 października 2018 r., sygn. akt V SA/Wa 240/18, oddalił skargę T. Sp. z o.o. w B. na decyzję Ministra Inwestycji i Rozwoju z 28 listopada 2017 r. w przedmiocie zwrotu środków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich.

Sąd orzekał w następującym stanie faktycznym sprawy:

W dniu 14 grudnia 2012 r. pomiędzy PARP a skarżącą spółką została zawarta Umowa, której przedmiotem było udzielenie Beneficjentowi dofinansowania na realizację projektu pn. "[...]". Beneficjentowi udzielono wsparcia do maksymalnej wysokości 479 858,00 zł. Termin realizacji projektu wskazano w § 6 ust. 3 Umowy, tj. od 1 stycznia 2013 r. do 31 grudnia 2014 r.

Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego w dniach 22 maja-30 czerwca 2015 r. przeprowadziła kontrolę realizacji projektu. Zgodnie ze znajdującym się w aktach sprawy raportem pokontrolnym, dokumentacja konkursowa została zatwierdzona z wynikiem pozytywnym. Jednocześnie uznano część wydatków za niekwalifikowalne. Zdaniem RIF, nie jest możliwe zweryfikowanie funkcjonalności modułów I-III systemu Open ERP wdrożonych w ramach projektu (Moduł property management, Moduł księgowości, Moduł generowania raportów). Moduły te nie zostały bowiem wdrożone w ramach systemu informatycznego Beneficjenta. Wobec tego RIF uznała, że wydatki poniesione na zakup modułów I-III, ze względu na brak potwierdzenia ich funkcjonalności, utraciły przymiot kwalifikowalności i nie mogą być podstawą do uzyskania dofinansowania w ramach projektu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne