05.08.2021

Wyrok NSA z dnia 5 sierpnia 2021 r., sygn. II GSK 1519/18

Drogi publiczne

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Maria Jagielska Sędzia NSA Andrzej Skoczylas Sędzia del. WSA Tomasz Smoleń (spr.) po rozpoznaniu w dniu 5 sierpnia 2021 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej (...) od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 11 kwietnia 2018 r. sygn. akt VI SA/Wa 2575/17 w sprawie ze skargi (...) na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia (...) nr (...) w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia 1) uchyla zaskarżony wyrok, 2) uchyla decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia (...) nr (...) oraz poprzedzającą ją decyzję Lubelskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia (...) nr (...), 3) zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz (...) 3475 (trzy tysiące czterysta siedemdziesiąt pięć) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 11 kwietnia 2018 r. sygn. akt VI SA/Wa 2575/17 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę (...) (dalej: "skarżący", "skarżący kasacyjnie") na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia (...) r. nr (...) w przedmiocie kary pieniężnej.

Sąd I instancji orzekał w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy:

W dniu (...) w momencie wjazdu na terminal graniczny w K. funkcjonariusze Lubelskiego Urzędu Celno - Skarbowego zatrzymali pojazd członowy składający się z trzyosiowego ciągnika samochodowego marki Man o nr. rej. (...) oraz czteroosiowej naczepy ciężarowej marki Nooteboom o nr. rej. (..). Pojazdem członowym kierował (...), który wykonywał przejazd z elementem kotła (ładunek niepodzielny) w imieniu (...) prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: (...) na trasie Polska - Białoruś. W wyniku pomiarów kontrolowanego pojazdu członowego, stwierdzono następujące naruszenia dopuszczalnych norm:

- nacisk podwójnej osi napędowej ciągnika samochodowego - 19,9 t (po odjęciu błędu w wysokości 2% zaokrąglonych do 0,1 t w górę) - przekroczenie o 0,9 t (ok. 4,7 % dopuszczalnej wartości),

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne