Wyrok NSA z dnia 20 sierpnia 2021 r., sygn. II GSK 210/21
Transport
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Wojciech Kręcisz Sędzia NSA Andrzej Kuba (spr.) Sędzia NSA Mirosław Trzecki po rozpoznaniu w dniu 20 sierpnia 2021 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 17 września 2020 r.; sygn. akt VI SA/Wa 1369/20 w sprawie ze skargi T. R. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie z dnia [...] maja 2020 r., nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia 1. uchyla zaskarżony wyrok, 2. oddala skargę, 3. zasądza od T. R. na rzecz Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie 2925 (dwa tysiące dziewięćset dwadzieścia pięć) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z 17 września 2020 r., sygn. akt VI SA/Wa 1369/20, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, po rozpoznaniu sprawy ze skargi T. R. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie z dnia [...] maja 2020 r., nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia, uchylił zaskarżoną decyzję i zasądził od organu na rzecz skarżącego zwrot kosztów postępowania.
Z uzasadnienia wyroku wynika, że za podstawę rozstrzygnięcia Sąd I instancji przyjął następujące ustalenia.
W wyniku przeprowadzonej kontroli w dniu [...] czerwca 2018 r., na drodze powiatowej, ul. N. [...] w W., przez kontrolerów Prezydenta Miasta st. Warszawy pojazdu czteroosiowego marki MAN ustalono - po przeprowadzeniu czynności ważenia pojazdu - przekroczenie dopuszczalnego nacisku na trzecią oś napędową o 14,35 % (w miejsce dopuszczalnego nacisku 11,5 tony, nacisk ten wynosił 13,15 tony), przekroczenie dopuszczalnego nacisku na czwartą oś napędową o 10 % (w miejsce dopuszczalnego nacisku 11,5 tony, nacisk ten wynosił 12,65 tony) oraz przekroczenie rzeczywistej masy całkowitej pojazdu o 25,47 % (w miejsce dopuszczalnej masy 32 ton masa ta wynosiła 40,15 ton). Ustaleń powyższych dokonano na podstawie czynności ważenia za pomocą przenośnych wag przeznaczonych do statycznego ważenia kołowego i osiowego WL 103 HAENNI. Masę całkowitą pojazdu obliczono sumując wyniki ważenia poszczególnych osi pojazdu z wykorzystaniem pary wspomnianych wag.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty