27.11.2020

Wyrok NSA z dnia 27 listopada 2020 r., sygn. II OSK 2006/20

Administracyjne postępowanie

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Roman Ciąglewicz (spr.) Sędziowie: sędzia NSA Leszek Kiermaszek sędzia del. WSA Piotr Broda po rozpoznaniu w dniu 27 listopada 2020 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej A. G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 14 stycznia 2020 r., sygn. akt VII SA/Wa 1532/19 w sprawie ze skargi A. G. na decyzję Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] maja 2019 r., znak [...] w przedmiocie umorzenia postępowania nieważnościowego 1. uchyla zaskarżony wyrok oraz zaskarżoną decyzję; 2. zasądza od Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego na rzecz A. G. kwotę 1120 (jeden tysiąc sto dwadzieścia) zł tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Uzasadnienie.

Wyrokiem z dnia 14 stycznia 2020 r., sygn. akt VII SA/Wa 1532/19, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę A. G. na decyzję Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] maja 2019 r., znak [...], w przedmiocie umorzenia postępowania nieważnościowego.

Wyrok zapadł w następującym stanie faktycznym i prawnym.

Wnioskiem z dnia 1 sierpnia 2017 r. M. i W. S. (dalej: "inwestorzy") wystąpili do Starosty Kwidzyńskiego ze zgłoszeniem zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych polegających na budowie budynku letniskowego drewnianego, parterowego z antresolą do 35 m² oraz szczelnego zbiornika na nieczystości na działce geodezyjnej nr A, obręb G., gm. P..

Decyzją z dnia [...] września 2017 r., nr [...], Starosta Kwidzyński, działając na podstawie art. 30 ust. 6 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2017 r. poz. C32 ze zm.), dalej: "Prawo budowlane", wniósł sprzeciw w sprawie ww. zgłoszenia wskazując, że inwestorzy nie wykazali zgodności planowanej inwestycji z zapisami uchwały Sejmiku Województwa Pomorskiego nr 259/XXlV/16 z dnia 25 lipca 2016 r. w sprawie obszarów chronionego krajobrazu w województwie pomorskim, wprowadzającej zakaz budowy nowych obiektów budowlanych w pasie szerokości 100 m od linii brzegów rzek, jezior i innych naturalnych zbiorników wodnych, a ponadto z załączonej kopii mapy zasadniczej wynikało, że planowany obiekt będzie znajdował się w odległości około 45 m od granicy działki nr B/4, stanowiącej jezioro Dzierzgoń.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne