27.05.2020 Obrót gospodarczy

Postanowienie NSA z dnia 27 maja 2020 r., sygn. I GNP 2/20

Środki unijne

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz (spr.) Sędzia NSA Hanna Kamińska Sędzia del. WSA Piotr Kraczowski po rozpoznaniu w dniu 27 maja 2020 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi T. o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 19 grudnia 2017 r. sygn. akt III SA/Po 751/17 w sprawie ze skargi T. na decyzję D. z dnia [...] 2017 r. nr [...] w przedmiocie odmowy przyznania płatności rolnośrodowiskowej postanawia: 1. odrzucić skargę o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego wyroku; 2. zwrócić T. ze środków budżetowych Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu kwotę 200 (dwieście) złotych uiszczoną tytułem wpisu od skargi o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego wyroku.

Uzasadnienie

W dniu 20 grudnia 2019 r. (data prezentaty) T. wniósł skargę o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 19 grudnia 2017 r. sygn. akt III SA/Po 751/17, oddalającego skargę T. na decyzję D. z [...] 2017 r. nr [...] w przedmiocie odmowy przyznania płatności rolnośrodowiskowej.

Skarżący wskazał, że:

1. wnosi skargę o stwierdzenie niezgodności ww. wyroku z prawem, wynikającej z naruszenia przez organy administracji - a w konsekwencji również przez aprobujący ich rozstrzygnięcie WSA w Poznaniu - podstawowych zasad porządku prawnego, a także konstytucyjnego prawa strony do rzetelnego, merytorycznego rozpatrzenia jego sprawy przez organy administracji, jak również przez właściwy miejscowo WSA;

2. szkoda spowodowana wydaniem zaskarżonego wyroku ma charakter ewidentny, albowiem wyrok ten, akceptując, na skutek rażącego zaniechania ustawowego obowiązku sądowej kontroli zaskarżonych aktów organu administracji, skrajnie niestaranną i pozbawioną elementarnej logiki decyzję organu, doprowadził do uprawomocnienia się tejże decyzji, odmawiającej przyznania stronie przez organ administracji konkretnych kwot wnioskowanych przez stronę unijnych płatności rolnośrodowiskowych PROW 2007-2013, stanowiących publicznoprawny ekwiwalent wykonanych przez stronę czynności formalnych oraz - przede wszystkim - zrealizowanych przez nią działań agrotechnicznych na posiadanych przez nią gruntach rolnych, w tym także poniesionych przez stronę z tego tytułu (rygorystyczne rolnictwo rolno-środowiskowe) nakładów finansowych.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty